Beantwoord

Superwifi werkt niet en contact KPN is waardeloos!

  • 10 April 2020
  • 13 reacties
  • 856 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren “Superwifi” in huis, maar het werkt niet zo super zoals het zou moeten. Ik sluit het aan op de experiamodem en alle wifi valt weg, ook na een half uur nog geen wifi. De helpdesk komt er na een uur ook niet uit. Ik zou doorgeleid worden naar een technische dienst, maar krijg nu via een sms het bericht dat ik “de KPN apparatuur” om kan ruilen. Wat wordt bedoelt? Ik zou toch technische hulp krijgen? Als ik jullie bel of benader via de chat valt tot 4x toe de medewerker weg. Het verbindingsprobleem lijkt niet alleen aanwezig in mijn huis. Dan maar het forum, ben ik op zich geen fan van, maar het kan blijkbaar niet anders.

Ik heb voor KPN gekozen omdat het een betrouwbaar netwerk is, daar wordt althans mee geadverteerd. Heb alles van KPN, maar op deze manier duurt dat niet lang meer. Graag een oplossing!

icon

Beste antwoord door Mich18 10 April 2020, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Ai er gaat duidelijk iets niet goed. Ik lees hier meestal lovende reacties op de super wifi’s. Welke experiabox heb je?

V10

 

Badge +19

Wil je zoveel mogenlijk informatie geven? Werkt het bekabeld wel goed? Heb je wel wifi als je de super wifi’s niet aansluit? Heb je het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Heb je 1 super wifi bekabeld aangesloten? Welke lampjes branden er op de super wifi’s? Je weet dat zodra je de super wifi’s aansluit de wifi van de experiabox wordt uitgeschakeld?

Joep, super dat je meedenkt, maar ik heb wel redelijk verstand van dit soort zaken. Alles staat goed, alle lampjes branden zoals het hoort, wifi op experia gaat uit zoals het hoort, alleen superwifi werkt niet. Ik wil gewoon een oplossing van KPN. En het feit dat jij nu reageert en geen KPN medewerker vind ik ook alweer genoeg zeggen over de service van KPN. Want in de tijd dat we dit gesprek voeren zie ik KPN wel op andere berichten reageren. Waarschijnlijk makkelijker voor hen...

Hallo @Mich18 , even voor de duidelijkheid, dit forum is geen chatbox, waar je meteen antwoord krijgt. Voor een snel antwoord kun je beter bellen of chatten.

De moderatoren van dit forum behandelen aanvragen op volgorde van binnenkomst en daar het nu iets drukker is dan anders kan het wat langer duren.

 

Snap ik, maar als bellen en chatten niet werkt, dan blijft er weinig over he… :thinking:

Badge +19

Ok no problem dan houdt het voor mij op. Ik neem dan aan dat je dan ook al een keer ingelogd hebt op de super wifi’s om te kijken of alles echt goed staat. Overigens reageert een medewerker over 2 a 3 dagen.

De superwifi's geven geen internet af, dus die kan ik ook niet vinden…

 

  • Hoi @Mich18, en anderen,

    Mijn  technische kennis is bijna nihil op het gebied van alles wat met modems en super wifi te maken heeft.
    Ik heb echter wel een superverbinding (glasvezel) en ook super wifi in mijn huis.

    En ondanks mijn geringe kennis, is het mij wel gelukt om in mijn huis met drie verdiepingen door middel van de Super Wifi (2 stuks) overal een goed signaal te hebben.

    Misschien is je kennis niet groot genoeg om het op te lossen.
    Ik schrijf niet dat het zo is, ik schrijf misschien.
    Gelukkig zijn er hier cliënten te vinden met kennis van zaken.
    En gezamenlijk met de moderatoren komen de mensen die zich hier melden zonder vooroordelen, er wel uit.

    Zo niet voor het geringe bedrag van 50:00 euro komt er een monteur* om jou uit de brand te helpen. (vakbekwame mensen is mijn ervaring) en mocht het inderdaad aan KPN liggen dan hoef je niet af te te rekenen.
    Dus wat let je.

    * Hoewel het nu (Corona) een beetje anders is dan normaal.


     
Badge +19

Wil je alleen hulp van een medewerker of sta je open voor iemand die er alles van af weet. Overigens ben ik dat niet:wink:

Ik heb nu maar handmatig netwerk ingesteld na allerlei harde resets, hopelijk gaat dat even goed. Maar is natuurlijk vreemd dat ik dat nu allemaal zelf uit moet fiegelieren terwijl ik KPN spul koop, €200 betaal en als het niet werkt er niemand thuis geeft, behalve “vervelend meneer”. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mich18, welkom hier. 

Je zal altijd een reactie van een van ons krijgen hoor. De SuperWiFi's gaven dus geen internet. Deze heb je via de app voor thuis geïnstalleerd? In ieder geval begrijp ik dat je er nu verder mee bezig bent geweest. En nu werkt het? Dat is fijn. Hopelijk blijft het ook goed nu, zo niet, dan hoor ik dat graag, dan gaan we op zoek naar de oplossing. 

Reputatie 7
Badge +24

De superwifi's geven geen internet af, dus die kan ik ook niet vinden…

Dan gebruik je een pc of laptop die bekabeld is aangesloten op de Experiabox. Daarmee kun je dan altijd inloggen op de SuperWifi's via http://192.168.2.151 en zo de instellingen nakijken.