Beantwoord

Superwifipunten werken niet via switch. Melding dat er geen verbinding met de kabel is.

  • 9 January 2022
  • 7 reacties
  • 324 keer bekeken

Ik heb 2 super WiFi punten op een aperte switch aangesloten. In de KPN Thuis app krijg ik de melding dat de WiFi goed is, maar de verbinding via de kabel niet. De kabels zijn in orde, want direct aansluiten geen probleem. 1 WiFi punt is zelfs niet meer in de Thuis app te zien, maar werkt nog wel. Beide WiFi punten tonen een oranje lampje. De switches heb ook al aan uit gezet.

 

wat zou het kunnen zijn?

 

*admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Nick83 10 January 2022, 12:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb 2 super WiFi punten op een aperte switch aangesloten. In de KPN Thuis app krijg ik de melding dat de WiFi goed is, maar de verbinding via de kabel niet. De kabels zijn in orde, want direct aansluiten geen probleem. 1 WiFi punt is zelfs niet meer in de Thuis app te zien, maar werkt nog wel. Beide WiFi punten tonen een oranje lampje. De switches heb ook al aan uit gezet.

 

wat zou het kunnen zijn?

Wat is het merk en type van deze switch(es)?

Ik heb 2 super WiFi punten op een aperte switch aangesloten. In de KPN Thuis app krijg ik de melding dat de WiFi goed is, maar de verbinding via de kabel niet. De kabels zijn in orde, want direct aansluiten geen probleem. 1 WiFi punt is zelfs niet meer in de Thuis app te zien, maar werkt nog wel. Beide WiFi punten tonen een oranje lampje. De switches heb ook al aan uit gezet.

 

wat zou het kunnen zijn?

Wat is het merk en type van deze switch(es)?

TP-Link TL-SF1005D - Switch

Reputatie 7
Badge +11

Die switch verklaart het oranje lampje direct. Bij 100Mbps-verbindingen zoals die switch uitgeeft zal het LEDje van de Superwifi oranje gaan branden. Een switch met 100Mbps-poorten is in een thuisnetwerk overigens ook niet meer van deze tijd, beter om dat om te ruilen voor iets als een Netgear GS105E. Die ondersteunt ook IGMP Snooping en dat is voor interactieve tv weer van groot belang. Als je die aansluit zal het lampje op de Superwifi direct groen gaan branden.

Badge +12

 

Wat is het merk en type van deze switch(es)?

TP-Link TL-SF1005D - Switch

Snel vervangen door een switch van deze tijd. Zo’n ding is vragen om problemen.

 

Wat is het merk en type van deze switch(es)?

TP-Link TL-SF1005D - Switch

Snel vervangen door een switch van deze tijd. Zo’n ding is vragen om problemen.

Hmmm, hoe kan ik beoordelen wat een Switch van deze tijd is? Ik heb deze Switch recentelijk gekocht. Eerder dit jaar al 2 dezelfde switches aangesloten en zolderproblemen. Waaronder de KPN TV Receiver. 

Reputatie 5
Badge +5

De Netgear gs105e is van deze tijd, en inderdaad, imgp snooping is het toverwoord. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hmmm, hoe kan ik beoordelen wat een Switch van deze tijd is? Ik heb deze Switch recentelijk gekocht. Eerder dit jaar al 2 dezelfde switches aangesloten en zolderproblemen. Waaronder de KPN TV Receiver. 

Het probleem in dit geval is dat het geen gigabit switch is. De SuperWiFi wil een gigabit verbinding. Dat is dus 1000 mbit. Deze switch kan maar max 100 mbit aan. Daardoor laat de SuperWiFi geen groen lampje zien. 

Als je er tv ontvangers op aan wilt sluiten, dan moet die ook igmp snooping ondersteunen. Bij een switch zonder igmp snooping werken tv ontvangers soms ook. Maar het risico dat het niet werkt is behoorlijk groot. Soms werkt het ook eerst wel, maar later toch niet meer. Het hangt erg veel van af wat andere apparaten op het netwerk aan het doen zijn.