Beantwoord

Switch aansluiten

• 19 september 2018
  • 9 reacties
  • 894 keer bekeken

Hallo Alle,
Ik heb sinds maandag een KPN aansluiting, als eerst ben er super blij mee :)
Echter heb ik nog een oude laptop die met het WiFi verbonden moet worden, maar deze ondersteunt alleen 802.11g. Deze wordt helaas niet uitgezonden door de Experiabox.

Daarom wil ik een switch hangen aan mijn Experiabox, Om mijn om mijn oude laptop te verbinden.
Waar zou ik op moeten letten bij het aanschaffen en aansluiten van de switch ?

De Experiabox en de switch (in de toekomst) zullen beide staan in de meterkast.

Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Meric 21 september 2018, 09:30

Je kan ook overwegen een USB wifi stickje te kopen, dat je in je laptop steekt. De eigen wifi van de laptop zet je dan uit. Let er wel op, dat een te kopen wifi stickje wel drivers heeft voor het operating system dat op je laptop is geïnstalleerd. De vakhandel kan je adviseren. Dergelijke WiFi stickjes zijn er vanaf een euro of 15.

Inderdaad een goed punt !!, ik ga dit eens proberen !
Dankjewel.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Meric, als ik je goed begrijp wil je geen switch (een apparaat met extra poorten voor een bedrade verbinding) maar een access point waarmee je (ook) een Wifi verbinding met je oude laptop kunt maken. Klopt dat? In dat geval zou de KPN Wifi versterker een optie kunnen zijn https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132208/wifi-versterker-dualband/?utm_source=intern&utm_medium=link&utm_campaign=wifiservice. Deze versterker kun je het beste bedraad aansluiten en ik zou hem in een andere ruimte dan de meterkast plaatsen.
@Meric, als ik je goed begrijp wil je geen switch (een apparaat met extra poorten voor een bedrade verbinding) maar een access point waarmee je (ook) een Wifi verbinding met je oude laptop kunt maken. Klopt dat? In dat geval zou de KPN Wifi versterker een optie kunnen zijn https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132208/wifi-versterker-dualband/?utm_source=intern&utm_medium=link&utm_campaign=wifiservice. Deze versterker kun je het beste bedraad aansluiten en ik zou hem in een andere ruimte dan de meterkast plaatsen.

Hallo Joss,
Dankjewel voor je reactie, echter heb ik liever niet dat er een apparaat buiten mijn meterkast staan.
Kan de Access Point ook gewoon in de meterkast staan?

Zo ja, deze zendt ook verschillende radiotypes uit?
Reputatie 7
Badge +30
Weet je zeker dat je de V10A niet kan aanpassen naar 802.11g?
Weet je zeker dat je de V10A niet kan aanpassen naar 802.11g?

Nope, heb het nergens kunnen vinden...
Als het iemand anders wel gelukt is hoor ik dit graag.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @. Welkom bij KPN en het forum. Als je een switch zoekt kan je bijvoorbeeld deze gebruiken: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=800

Die kan je ook gewoon in de meterkast plaatsen. Vanaf daar een kabel naar de laptop en je hebt verbinding.
Reputatie 4
Badge +3
Je kan ook overwegen een USB wifi stickje te kopen, dat je in je laptop steekt. De eigen wifi van de laptop zet je dan uit. Let er wel op, dat een te kopen wifi stickje wel drivers heeft voor het operating system dat op je laptop is geïnstalleerd. De vakhandel kan je adviseren. Dergelijke WiFi stickjes zijn er vanaf een euro of 15.
Reputatie 7
Badge +24
Goed punt @erwinde! Ik hoop dat @Meric hiermee verder kan.

Inderdaad een goed punt !!, ik ga dit eens proberen !
Dankjewel.
Reputatie 3
Badge +2
@Meric @RobinFlikkema
Om ervoor te zorgen dat er geen verwarring onstaat dat de Experiabox v10A geen 802.11g zou ondersteunen, hier een uitsnede van de help text met een screen shot van de configuratie pagina :

Uit de help text van de v10A voor zowel de 2.4G als de 5G band:

There are four modes in 2.4GHz band.
1) Off
This mode will turn OFF the Experia Box v10A's access point, so no wireless devices can join the network. Turning off the wireless function of your Experia Box v10A is a great way to secure your network when you are away from home for a long period of time, or don't want to use the wireless feature of the Experia Box v10A at a certain time.
2) 802.11g only
Setting the Experia Box v10A to this mode will allow only 802.11g-compliant devices to join the network, keeping out any slower 802.11b devices.
3) 802.11n only
Setting the Experia Box v10A to this mode will allow only 802.11n-compliant devices to join the network, keeping out any slower 802.11b and 802.11g devices.
4) 802.11n & 802.11g & 802.11b
Setting the Experia Box v10A to this mode will let 802.11n-, 802.11g-, and 802.11b-compliant devices to join the network.

There are four modes in 5GHz band.
1) Off
This mode will turn OFF the Experia Box v10A's access point, so no wireless devices can join the network. Turning off the wireless function of your Experia Box v10A is a great way to secure your network when you are away from home for a long period of time, or don't want to use the wireless feature of the Experia Box v10A at a certain time.
2) 802.11a only
Setting the Experia Box v10A to this mode will only allow 802.11a-compliant devices to join the network.
3) 802.11n only
Setting the Experia Box v10A to this mode will allow only 802.11n-compliant devices to join the network, keeping out any slower 802.11b and 802.11g devices.
4) 802.11a & 802.11n
Setting the Experia Box v10A to this mode will allow 802.11a and 802.11n-compliant devices to join the network.

Om alleen gebruik te maken van 802.11g op de 2.4G band ,zou je "Legacy" moeten selecteren maar ik zie geen reden om de setting van "Auto" naar "Legacy" te veranderen.

Ik maak zelf geen gebruik van de WIFI in de Experiabox en kan dus niet bevestigen of het ook daadwerkelijk functioneert zoals beschreven in de help text.

P.S. Mogelijk zit het probleem in de "Authentication Method" en ondersteunt de wifi module in de "oude" laptop geen "WPA2-Personal" authentication.

Reageer