Beantwoord

switch aanvragen?

  • 17 January 2020
  • 15 reacties
  • 1192 keer bekeken

Badge

Vorige week is mijn experiabox defect geraakt 

heb inmiddels een nieuwe gekregen (v10a) deze heeft maar 3 poorten ipv 4 

had deze alle 4 in gebruikt  kan ik hier voor een switch voor krijgen?

of moet ik deze zelf kopen? 
mvg albers

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 January 2020, 16:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als u meer dan 2 tv ontvangers heeft, dan krijgt u er 1 gratis. Anders zult u er 1 aan moeten schaffen. Dat kan hier: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Badge

Dus dat het modem nu maar 3 poorten heeft ipv 4

Moet ik dus zelf een switch bekostigen


 
heb zelf 2 ontvangers er opzitten en 2computers

albers

Computers kunnen gewoon via wifi.

Maar je kunt kosteloos een switch krijgen. Zie hier. (moderatorreactie dec. 2018)

Vul je gegevens even in op je forumprofiel.

Badge

Zie het idd staan maar is dat echter nog steeds zo ?

mij gegevens al staan in het forumprofiel

Reputatie 7
Badge +24

Tja, KPN is de kerstman niet. Als u morgen besluit een netwerkprinter of een NAS aan te schaffen, dan zou u aan 4 poorten ook niet genoeg hebben en zou u sowieso een switch moeten hebben. KPN gaat dat niet allemaal gratis verzorgen.

Badge

Dat klopt niet .als ik morgen een uitbreiding zou maken en ik weet dat ik te weinigpoorten heb dan weet ik dat ik een switcher moet hebben .

maar had 4 aansluitingen voordat de experiabox defekt raakte  en krijg ik er een nieuwe voor terug

met maar 3 poorten .dus ga ik er op achter uit  dus vindt ik het niet meer dan normaal dat ik minimaal de zelfde condities weer terug zou moeten krijgen als voorheen dus min.4  poorten

kpn zou dus een switch gratis aan moeten bieden.als dit nodig zou moeten zijn.

albers

Hallo @danny1968 . KPN biedt ook gratis switches aan als de betreffende klant aan de voorwaarden voldoet, dit ter beoordeling aan KPN. Je nieuwe modem heeft ook een telefoonpoort minder.

Als een provider kan bezuinigen op hardware doen ze dat. Wil de klant meer dan kan hij/zij zelf de aanvullende hardware aanschaffen.

Zo simpel is het.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Danny, welkom op het forum! Een switch verstrekken we gratis als je meer dan 3 tv ontvangers hebt. Dit vanuit het principe dat er een vrije poort is om je vaste netwerk op aan te sluiten (waarbij je zelf voor switches e.d. zorgt), en de rest voor tv-ontvangers. Als je dan een 4e tv-ontvanger besteld, sturen we een switch. Normaliter automatisch, maar in gevallen zoals dit werkt dat niet. 

Aan de hand van je gegevens zie ik dat jij twee ontvangers hebt, wat betekent dat ik je geen switch kan toesturen. Wel kun je hem in onze webshop aanschaffen.

Ik heb 3 tv ontvangers en zou graag een swittch ontvangen kom nu steeds een ingang te kort.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Aklijnhout3, welkom! Dank voor het invullen van je profiel. Met die gegevens zie ik dat de switch via andere weg al is aangevraagd en opgestuurd. 

Goedendag, ik ben sinds November 2019 klant bij KPN. Ik heb ook niet direct een switch mogen ontvangen bij mijn Experia box V 10 A en m’n 3 iTV ontvangers dus daar kan nog iets gewonnen worden. Tot op heden hebben we geklooid met een Switch die hier nog stof lag te happen maar stabiel is het nooit geweest. Nu ik eindelijk de gelegenheid heb om naar een solide oplossing te zoeken stuitte ik op dit forum. Graag zou ik dan ook een Switch ontvangen, volgens mij is m’n profiel volledig ingevuld zodat eea in gang gezet kan worden. 

Goedendag, ik ben sinds November 2019 klant bij KPN. Ik heb ook niet direct een switch mogen ontvangen bij mijn Experia box V 10 A en m’n 3 iTV ontvangers dus daar kan nog iets gewonnen worden. Tot op heden hebben we geklooid met een Switch die hier nog stof lag te happen maar stabiel is het nooit geweest. Nu ik eindelijk de gelegenheid heb om naar een solide oplossing te zoeken stuitte ik op dit forum. Graag zou ik dan ook een Switch ontvangen, volgens mij is m’n profiel volledig ingevuld zodat eea in gang gezet kan worden. 

Hallo @McIve72 , in de webwinkel van KPN kun je deze bestellen, kost €29 en wordt gratis de volgende dag thuisbezorgd:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=681

Hallo @McIve72 , in de webwinkel van KPN kun je deze bestellen, kost €29 en wordt gratis de volgende dag thuisbezorgd:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=681

 

Beste Jan, Bedankt voor je input maar mijn inziens had KPN hier bij levering van de hardware al rekening mee kunnen houden. Het lijkt mij dat een switch standaard meegeleverd moet worden bij nieuwe klanten die een Experia box V10A icm 3 iTV ontvangers hebben besteld. Gaat me puur om het principe...

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @McIve72! Als jij alle drie de tv ontvangers tegelijk hebt besteld, dan zou ik ook verwachten dat er dan gelijk een switch wordt meegestuurd. Kan zijn dat er in eerste instantie een V10 voor je gepland stond (waarbij je pas bij 4 tv ontvangers een switch krijgt) en dat bij het daadwerkelijk klaarmaken van het installatiepakket het toch een V10A werd. Dan staat er geen switch op de inpaklijst en wordt ‘ie dus niet meegestuurd. Ik heb er bij dezen een voor je aangevraagd, Je krijgt hem per post met een dag of wat :)

Hoi @McIve72! Als jij alle drie de tv ontvangers tegelijk hebt besteld, dan zou ik ook verwachten dat er dan gelijk een switch wordt meegestuurd. Kan zijn dat er in eerste instantie een V10 voor je gepland stond (waarbij je pas bij 4 tv ontvangers een switch krijgt) en dat bij het daadwerkelijk klaarmaken van het installatiepakket het toch een V10A werd. Dan staat er geen switch op de inpaklijst en wordt ‘ie dus niet meegestuurd. Ik heb er bij dezen een voor je aangevraagd, Je krijgt hem per post met een dag of wat :)

Beste Erik,

Dank voor je snelle actie! Ik ben in November in 1 keer met alles over gestapt naar KPN en heb ook alles in 1 keer besteld dus ik ga dan uit van jouw theorie dat er wellicht eerst een ander type box voor mijn bestelling gepland was. Het maakt verder ook niet uit want het is prima opgelost op deze manier!

Groeten Ivor