Beantwoord

Switch mogelijk?

• 9 juni 2018
  • 8 reacties
  • 196 keer bekeken

Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik veel gezocht heb hierin het forum en verder op het internet. Sommige topics lijken op de mijne maar zijn toch weer net iets anders. Geloof ik.

Mijn situatie:
Ik heb een Glasvezelaansluiting met een Genexis - Experiabox V9 (dit alles in de meterkast) - Cat5e kabel - Arris VIP2952 HDMI kastje - TV. Op de Arris VIP2952 is middels de audiouitgang een analoge verbinding met mijn huidige versterker gemaakt. (vanaf de Arris staat alles in de huiskamer)

Dit werkt naar behoren. Soms, bij tennis op Roland Garros bijvoorbeeld, schokt het beeld iets, vooral wanneer de gele tennisbal over het net heen beweegt, maar dat is misschien omdat de HD tv van Samsung al wat ouder is.

Nu wil ik een nieuwe digitale AV-versterker toevoegen, een die op de digitale uitgang of de HDMI van de Arris kan worden aangesloten. Tevens is het mijn bedoeling om die versterker bedraad op het internet aan te sluiten. Dit om rechtstreeks Spotify en dergelijke te kunnen draaien.

Mijn vraag:
Kan ik in de huiskamer een switch gebruiken die wordt gevoed vanuit de Experiabox V9 in de meterkast en die dan enerzijds met een eerste kabel wordt verbonden met de Arris en die anderzijds met een tweede kabel wordt verbonden met de digitale AV-versterker voor Spotify, internetradio en dergelijke?

Indien dit kan, welke switch moet ik dan gebruiken? Ik heb iets gelezen over IGMP Snooping. Wat het is, weet ik niet, maar het lijkt belangrijk te zijn.

Voor nu bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor de reacties!
icon

Beste antwoord door wjb 9 juni 2018, 18:16

Geen enkel probleem.

Kies een switch die IGMP snooping ondersteunt zoals de Netgear GS105Ev2. IGMP snooping zorgt er voor dat de TV streams alleen naar de TV ontvangers verstuurd wordt.

KPN verkoopt die ook in haar webshop voor een paar Euro minder dan elders.

Zie: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Geen enkel probleem.
Kies een switch die IGMP snooping ondersteunt zoals de Netgear GS105Ev2. IGMP snooping zorgt er voor dat de TV streams alleen naar de TV ontvangers verstuurd wordt.
KPN verkoopt die ook in haar webshop voor een paar Euro minder dan elders.
Zie: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e
Aha, dat is een snel antwoord! Dank je wel!

Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat de kabel die naar de Arris loopt alleen maar een TV signaal bevat en geen "gewoon" internet?

Heeft het gebruik van een switch geen invloed op de bandbreedte voor het TV signaal (of Netflix en dergelijke)?
Reputatie 7
Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat de kabel die naar de Arris loopt alleen maar een TV signaal bevat en geen "gewoon" internet?Nee, want die kabel levert zowel het TV signaal als "gewoon" Internet.

Heeft het gebruik van een switch geen invloed op de bandbreedte voor het TV signaal (of Netflix en dergelijke)?Nee hoor, die switch heeft Gigabit poorten en kan het verkeer met zeer groot gemak handlen.
Nogmaals: bedankt!! Ik weet wat me te doen staat! 👍
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag @Borgmonster
Is het inmiddels gelukt om met een switch alle apparaten te voorzien van een verbinding?
Eerst moeten we nog de nieuwe versterker installeren... Maar ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen!

Iedereen bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan, mocht je nog vragen hebben in de toekomst dan hoor ik dat graag van je!
Gaat gebeuren (of niet, want dan heb ik geen problemen meer... ☺️ ).
Bedankt Vikash!

Reageer