Beantwoord

Switch voor de experiabox v9

  • 3 September 2020
  • 3 reacties
  • 83 keer bekeken

Hallo, 

Ik heb een Philips hue Bridge gekocht en kom een aansluiting voor een utp kabel tekort. Ik heb daarvoor een switch gekocht met igmp snooping, ik kwam bij een eerdere zoektocht tegen dat dat verstandig was. Morgen komt deze binnen. 

 

Maar nu ik toch aan het rommelen ga vraag ik me het volgende af: mijn wifi is in mijn huiskamer niet fantastisch. Meestal prima maar niet altijd. Kan ik ook de switch voor de experiabox plaatsen? Dan komt de verbinding eerst mijn huis binnen, gaat dan naar de switch. Vanaf daar dan naar een langere kabel die in mijn woonkamer uit komt en dan in de experiabox. Vanaf daar dan weer door naar mijn settopbox.

 

Ofwel, kan ik de switch en de experiabox omdraaien of gaat mijn internet en tv dan niet meer werken? Als het werkt zou mijn voordeel zijn dat ik dan een wifi punt in de woonkamer heb ipv de meterkast.

 

Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk is want ik ben niet heel erg thuis in deze dingen. 

icon

Beste antwoord door Joep1965 3 September 2020, 18:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19

Nee dat gaat niet werken. Je kunt beter een Wi-Fi versterker in de woonkamer zetten en daarop de tv ontvanger aansluiten. Heb je overigens de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Bedankt voor je reactie. De wifi manager kende ik nog niet. Net geprobeerd maar ik krijg een socket fout. Wat dat ook moge wezen. 

Nog een vraag dan, kan ik wel een switch plaatsen tussen de experiabox en de settopbox? Een wifi versterker heb ik nu niet maar ik zou dan makkelijker bedraad kunnen internetten in de woonkamer zonder een extra draad uit de meterkast naar de woonkamer te trekken. Of moet de settopbox echt altijd direct op de experiabox worden aangesloten? 

Badge +19

Nee daar kan juist een switch tussen. Mits de switch igmp snooping ondersteunt anders wordt het niets. Bijvoorkeur degene die kpn levert. Maar uiteraard zijn er ook anderen.