Beantwoord

Switchen tussen 2,4 en 5 GHz

  • 2 March 2019
  • 3 reacties
  • 2894 keer bekeken

Hi all,

Volgens mij heb ik ongeveer hetzelfde als hierboven beschreven. Toch kom ik er niet uit. Is er iemand die mij verder kan helpen?

Momenteel heb ik 1 repeater die op zolder staat. Maar ik heb wel 2 kanalen. Namelijk 2.4 GHz en 5 GHz. Het probleem is dat mijn wifi beneden automatisch de 2.4 GHz kiest waardoor mijn internet traag is. Ik wil graag dat hij direct kiest voor 5 GHz, want dan werkt het wel. Hoe kan ik hiervoor zorgen? Overigens heb ik alleen hier last mee met mijn mac air. Een werklaptop van HP werkt wel goed beneden. Denk dat het in de instellingen zit. Wie kan mij helpen?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 March 2019, 12:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Timja, welkom op het forum! De meeste apparaten kiezen voor het sterkste netwerk dat ze binnenkrijgen. Dit lijkt dan voor je Mac de 2,4 Ghz te zijn. Als je hem wilt forceren om de 5Ghz te pakken, kun je het beste de beide kanalen een eigen SSID geven. Je kunt dan de Mac alleen verbinding laten maken met de 5Ghz.

Als je een V10 hebt kun je inloggen op de interface via 192.168.2.254 en het daarin aanpassen. Heb je een V10A, gebruik dan de servicetool voor het wijzigen van wifi naam en wachtwoord.
@Erik_ Dank je wel voor je hulp. Met wat hulp van een bevriende IT'er is het gelukt. Dit wilde ik je nog ff laten weten. Groet, Tim
Reputatie 7
Badge +30
Dank hiervoor, Tim! Altijd fijn om even te horen hoe dingen aflopen 🙂