Beantwoord

Synology Nas wordt niet gevonden door Experiabox V10

• 24 februari 2018
  • 11 reacties
  • 1695 keer bekeken

Hallo allemaal,

Sins een week ben ik van Tmobile geswitcht naar Kpn. Ik heb een Experiabox V10 die helaas de synology nas DS216J niet herkend voor een of andere reden. Het ledlampje bij Lan blijft uit wanneer die is aangesloten op de V10. Zodra ik hem aansluit op mijn voorgaande modem (Draytek Vigor2132FVN) gaat het lampje in één keer aan.

Via mijn oude modem heb ik de netwerkinstellingen van de Nas veranderd naar automatisch zoeken naar DHCP. Daarna sluit ik de nas af en sluit het weer aan op V10 en dan start ik hem op, maar voor een of andere reden wordt de nas wel gevonden door de V10, maar heeft de nas nog steeds geen verbinding. (Het Lan-lampje staat uit en ik kan hem niet vinden) Ook staat de Nas in de V10 aan een vast Ip gebonden.

Wat ik ook doe, niets blijkt te werken. Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan of nog kan doen?

Alvast bedankt.

Robin

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Lapsapper 26 februari 2018, 12:03

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist de nas weer werkend gekregen. Als eerst had ik de modem een reset gegeven en daarna de nas in het automatisch zoeken naar DHCP functie gezet, uiteindelijk communiceerde de modem nu wel met de nas en nu kan ik er weer op komen.

Bedankt voor iedereens hulp.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Heb je in het configuratiescherm van de Synology ook al gekeken of de adresseringen juist zijn.
Onder de tab Netwerk bij algemeen het adres van de standaard gateway?
En de instellingen bij Netwerkinterface?
Heb je in het configuratiescherm van de Synology ook al gekeken of de adresseringen juist zijn.
Onder de tab Netwerk bij algemeen het adres van de standaard gateway?
En de instellingen bij Netwerkinterface?

De instellingen bij de netwerkinterface heb ik al verandert naar het automatisch zoeken naar DHCP. De standaard gateway bij de algemene Netwerktab valt niet te veranderen voor een of andere reden.
Reputatie 3
Badge +3
Klopt het adres van de standaardgateway op zich wel?
Heb je het al eens geprobeerd met een vast adres voor je synology?I k heb dat ook.gedaan.[i
Op basis daarvan zien mijn instellingen er uit als op de bijlagen.
Reputatie 7
Ook via DHCP zou het gewoon moeten werken.

Ik heb de DHCP van de modem veranderd naar dezelfde Ip range als mijn vorige modem (Dus 192.168.1.1), in de hoop dat de Nas nu wel zou kunnen communiceren met de V10. Daarnaast heb ik ook de primary dns veranderd naar 192.168.1.1 en heb ik een bindend ip adres gegeven aan de nas (in de modem) die overeenkomt met het vaste Ip adres dat in de nas staat. Als laatst heb ik de nas opnieuw opgestart en aan de v10 aangesloten met hetzelfde resultaat. Het werkt niet.

Ik heb alles nog een keer dubbel gechecked. De standaard gateway van de modem komt nú wel overeen met de nas. Het ip adres, Dns en subnetmask komen ook overeen, maar de nas word nog steeds niet gevonden door een of andere reden. Ligt het misschien niet aan de nas?
Ook via DHCP zou het gewoon moeten werken.

Dit heb ik al meerdere keren geprobeerd en is al meerdere keren niet gelukt helaas.
Reputatie 7
Ik heb de DHCP van de modem veranderd naar dezelfde Ip range als mijn vorige modem (Dus 192.168.1.1),...Kan je eens een screenshot plaatsen van de DHCP Server instellingen op de Experia Box?
Dit is de Dhcp server instellingen
Reputatie 7
Badge +30
Niet de range beginnen op 1 als de experiabox 1 heeft. Begin dan op 10 of 100 ofzo
Niet de range beginnen op 1 als de experiabox 1 heeft. Begin dan op 10 of 100 ofzo

Oke, zal ik doen
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist de nas weer werkend gekregen. Als eerst had ik de modem een reset gegeven en daarna de nas in het automatisch zoeken naar DHCP functie gezet, uiteindelijk communiceerde de modem nu wel met de nas en nu kan ik er weer op komen.

Bedankt voor iedereens hulp.

Reageer