Beantwoord

Synology Open VPN port forwarding

• 11 november 2017
  • 14 reacties
  • 1654 keer bekeken

Beste

Ik wil graag anoniem torrentz kunnen downloaden via de Download Station op mijn VPN Synology 212j, via de LAN gekoppeld aan mijn KPN Xperia v9.

Ik ben een behoorlijke newbie op dit vlak. Ik heb mij door de berichten op de dit forum heengeworsteld, maar ik heb toch nog een paar vragen. Ik heb op mijn router instellingen de port gecheckt, en er is 1 poort opgengesteld (IPv4 niet IPv6) met het juiste poort nummer en een lange applicatienaam die begint met "HDM_CR_00029.......". Open VPN ingesteld op datzelfde poortnummer en de status is ''enabled".

- hoe kan ik zien of het port forwarden ook echt werkt?
- maakt dit het downloaden anoniem?

Hoop at jullie kunnen helpen! Alvast mijn dank!
icon

Beste antwoord door wjb 11 november 2017, 18:26

Het heeft geen zin om een VPN server op jouw eigen thuisnetwerk te implementeren. Hiermee zal je de communicatie tussen jou en jouw thuisnetwerk beveiligen, maar niet de communicatie tussen jouw thuisnetwerk en de "torent sites". Je bent daarmee dan ook niet anoniem.
Om anoniem te downloaden zal je via een VPN provider moet communiceren.

Dit is overigens de application die ik gebruik om UDP poort 1194 voor openVPN door te zetten naar de Synology.

En hier zie je de toewijzing van die application aan het IP adres van mijn Synology.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Je moet niets doen met die HDM. Gewoon een nieuwe "Application" maken (blauwe tekst op de pagina van forwarden) daar de gegevens van de OpenVPN server inzetten. En dan een forwarding maken die die "Application" heeft en het IP van de NAS.

Dit maakt het downloaden niet anoniem. Dit zorgt er wel voor dat je op afstand je thuisnetwerk kan bereiken, en dat je veilig kan browser als je bijvoorbeeld op een open WiFi netwerk zit. (mits je verbind met de VPN)

Robin

EDIT: (...) maar niet de communicatie tussen jouw thuisnetwerk en de "torrent sites". (...)Persoonlijk zou ik me drukker maken om verkeer naar de trackers en peers.
Reputatie 7
Het heeft geen zin om een VPN server op jouw eigen thuisnetwerk te implementeren. Hiermee zal je de communicatie tussen jou en jouw thuisnetwerk beveiligen, maar niet de communicatie tussen jouw thuisnetwerk en de "torent sites". Je bent daarmee dan ook niet anoniem.
Om anoniem te downloaden zal je via een VPN provider moet communiceren.

Dit is overigens de application die ik gebruik om UDP poort 1194 voor openVPN door te zetten naar de Synology.

En hier zie je de toewijzing van die application aan het IP adres van mijn Synology.

Dank voor de reacties, ik heb de poort instellingen aangepast.

Ik begrijp dat ik inderdaad om anoniem te downloaden een VPN moet installeren. Voor op de PC is dat vrij eenvoudig, maar hoe zet ik een VPN tussen het KPN modem en het internet?

Dank alvast!
Reputatie 7
Ik begrijp dat ik inderdaad om anoniem te downloaden een VPN moet installeren. Voor op de PC is dat vrij eenvoudig, maar hoe zet ik een VPN tussen het KPN modem en het internet?Niet, de Experia Box heeft geen ingebouwde VPN cliënt en dus gaat dat niet lukken.
Dan zal je een eigen router achter de Experia Box moeten plaatsen die wel een ingebouwde VPN cliënt heeft.
Beste wjb,

Bedoel je met 'achter de Xperia box' tussen de muur (het internet) en de Xperia Box?

Heb je tips wat voor router en waar ik kan vinden hoe je die inbouwt?

Dank!
Reputatie 7
Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Ik begrijp dat Draytek routers VPN cliënt functionaliteit hebben.
Na een rondje routershop.nl Denk aan de Draytek Vigor 2120n+. Kijken of het lukt om alles op zn plek te krijgen!
Reputatie 7
Heb je gekeken of die 2120n+ VPN cliënt functionaliteit heeft.
In principe wel. zie https://www.routershop.nl/draytek-vigor-2120n-plus/pid=35978

Enige VPN verschil met de 2132ac lijkt dat de 2120n object-based firewall heeft ipv Ingebouwde firewall + content filtering..
Reputatie 7
Badge +30
Ik weet niet precies wat je allemaal wil downloaden en hoe, maar kan je niet beter in een downloadmanager die VPN inkloppen?
Ik sta open voor alles;)

Maar ik begrijp dat mijn OpenVPN op mijn Synology niet werkt omdat al het verkeer toch eerst door het KPN Modem heengaat? Als ik het met alleen software kan oplossen, graag!
Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij wil je graag dingen downloaden op je NAS of op je PC en wil je daarbij anoniem blijven.

Als dat zo is kan je gewoon op die NAS of PC een VPN Client draaien (geen server). Het probleem is dan wel dat alle verkeer daar door heen gaat en dat is ook weer niet altijd wenselijk.
Een oplossing is dan om een machine te gebruiken speciaal voor downloads, of in de downloadmanager/torrentclient een proxy in te kloppen (die anoniem is).

Zelf heb ik een torrentclient met een SOCKS proxy. Die proxy verbindt met Private Internet Access en daardoor zien andere downloaders niet mijn IP maar PIA's IP.
Daarnaast gebruik in encryptie zodat KPN alleen zien dat ik met de proxy van PIA praat, en PIA alleen ziet dat ik met een peer praat. Maar wat er precies gedownload door wie is onbekend.

Met een VPN Server op je Synology kom je nergens qua anoniem downloaden. Dan gaat het gewoon via je KPN verbinding de lijn op en kan je net zo goed gewoon zonder VPN thuis downloaden.

Robin
Top, dat is inderdaad precies wat ik nodig had. Had PIA in een half uurtje aan de praat op al mijn apparaten!

Nog wel een vraagje: Ik heb PIA via een OPEN VPN en certificaat aan mn Synology geknoopt. Dus zonder proxy (die gebruik ik voor mn chrome extensie). That still does the trick?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Om heel eerlijk te zijn zou ik dat niet weten. Dat is namelijk afhankelijk hoe die Synology met OpenVPN om gaat. Je wilt namelijk alle downloadverkeer door die VPN, maar andere functies van die Synology wil je niet door die VPN. En ik betwijfel op die Synology dat kan.

Robin

Reageer