Vraag

Synology VPN op NAS

• 30 november 2017
  • 13 reacties
  • 1319 keer bekeken

Ik probeer al heel lang de VPN server op mijn Synology NAS te regelen. Maar wat ik ook doen, hoe ik het ook doe, ik blijf de error krijgen als ik via de Synology VPN App in wil loggen dat deze server geen VPN server is. Ik heb al vanalles geprobeerd. Zowel in de NAS als ook in de KPN modem. Maar niets lukt.... Kan iemand mij helpen met een stap voor stap uitleg hoe ik dit voor elkaar moet krijgen? Thnx!!!

13 reacties

Reputatie 6
Ik probeer al heel lang de VPN server op mijn Synology NAS te regelen. Maar wat ik ook doen, hoe ik het ook doe, ik blijf de error krijgen als ik via de Synology VPN App in wil loggen dat deze server geen VPN server is. Ik heb al vanalles geprobeerd. Zowel in de NAS als ook in de KPN modem. Maar niets lukt.... Kan iemand mij helpen met een stap voor stap uitleg hoe ik dit voor elkaar moet krijgen? Thnx!!!
Goedemorgen @EMdeLeeuw,

Welkom op het KPN Forum!

Tip! Ik heb zelf ook een Synology DS1812+ NAS, maar heb geen kennis van VPN in Disk Station Manager, helaas. Met betrekking tot deze vraag zou ik je natuurlijk wel graag willen adviseren je vraag ook even te stellen op het Nederlands Synology Forum]!

Veel van mijn mede Synologen - ik ben er zelf ook actief - op het genoemde Forum hebben een schat aan kennis en ervaring mbt VPN Ze helpen je dan ook graag even op weg. Succes!

Heb een fijne dag! 😎
Goedemorgen @BerendDeMeyer_,

Thnx voor je reactie. Jammer te lezen dat je mij niet direct een antwoord kan geven ivm de missende kennis, net zoals ik ;-)
Ik ga het zeker daar ook eens proberen of ik daar een antwoord kan krijgen van iemand, maar als er iemand hier nog een goed antwoord heeft dan hoor ik die natuurlijk graag.

Jij ook fijne dag!
Reputatie 6
Goedemorgen @BerendDeMeyer_,

Thnx voor je reactie. Jammer te lezen dat je mij niet direct een antwoord kan geven ivm de missende kennis, net zoals ik ;-)
Ik ga het zeker daar ook eens proberen of ik daar een antwoord kan krijgen van iemand, maar als er iemand hier nog een goed antwoord heeft dan hoor ik die natuurlijk graag.

Jij ook fijne dag!

Hi @EMdeLeeuw

Graag gedaan natuurlijk, want ik ben een groot voostander om mede forumleden hier op het KPN Forum dan ook direct de juiste richting aan te geven, zeker als ik zelf geen of een zeer beperkte kennis heb over een topic.

Sharing is Caring!

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als je foto's hebt van hoe je het nu hebt ingesteld kunnen we je misschien verder helpen

Robin
Reputatie 5
Ik vond deze blog, misschien dat je dan verder komt. Laat het ons vooral weten 😁
Zeker dat ik een paar afbeeldingen heb @RobinFlikkema

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen en dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Ik hoor het graag als er meer nodeig is. Thnx!
Reputatie 7
Badge +30
Maar welke VPN wil je nu gebruiken? Je hebt er namelijk 3 aan staan.

Heb je ook zo'n forwarding aan het IP gekoppeld?

Robin
Heb van alles geprobeerd vandaar alle 3 waarschijnlijk aan staan in de hoop dat er 1 werkt 😉 Welke zou jij persoonlijk zelf ingeschakeld laten?
De forwarding heb ik toch gedaan? (Foto 2) Of mis ik nu wat? Hoe doe ik dat dan?
Reputatie 7
Badge +30
Persoonlijk zou ik eerst OpenVPN proberen dat is het makkelijkste. Vereist wel de OpenVPN Client op je laptop/telefoon

Foto 2 geeft alleen de definitie van de forwarding aan. Die definitie moet je boven aan die pagina nog koppelen aan een IP-adres (mits dat nog niet gedaan is). Dat IP-adres moet die van de NAS zijn.

Robin
Welke definitie moet ik dan koppelen? Welke appnaam dus aan het IP adres van de NAS?
Reputatie 7
Ik gebruik OpenVPN en mijn Synology NAS heeft IP adres 192.168.2.240.

Dank je wel @wjb ik heb dit exact overgenomen (mijn eigen IP adres gebruikt). Ik heb de vpnconfig.ovpn bestand ingevoegd in de OpenVPN Apple App maar ik blijf nu de tekst Looking Up DNS Name zien. En verder komt ie niet.... Wat nu weer dan?
Reputatie 7
Hoe ziet jouw .ovpn er uit?
Onderstaand de .ovpn die ik op mijn mobiele devices heb staan.

Reageer