Beantwoord

Taal instellen op experiabox

• 13 juni 2017
  • 9 reacties
  • 336 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb problemen met het aanmelden van mijn Marantz netwerk receiver. Ik probeer dat op te lossen. Als ik inlog op mijn experiabox VGV7519 dan staat de taal op Engels. Nu kan ik wel een beetje Engels, maar het is hier wel erg technisch en omdat ik ook al veel moeite moet doen techniek van de box te snappen, zou het makkelijker zijn om de taal in het Nederlands te hebben.
Kortom: is het mogelijk om de taal op Nederlands te zetten? Ik heb de optie niet kunnen vinden, dus ik vrees dat het niet mogelijk is.
icon

Beste antwoord door Roef 13 juni 2017, 19:30

Probleem is OPGELOST!
Het werkt weer. Ik heb de Marantz teruggezet naar de fabriekswaarden en toen opnieuw via WPS geprobeerd verbinding te maken met de experiabox. Het werkte.
Nu weet ik nog niet waarom hij het niet deed, maar ben wel blij dat het is opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Is niet mogelijk, maar wat is het probleem precies?
Reputatie 1
Het probleem is (nog steeds) dat ik mijn netwerk receiver niet verbonden krijg met de experiabox. De receiver herkent het netwerk en ik vul het wachtwoord in. Na enige tijd krijg ik de mededeling: kan geen verbinding maken. Omdat hij de SSID wel vindt, dacht ik dat misschien een instelling in de experiabox de boosdoener zou zijn. Zeker weet ik het niet meer, maar volgens mij is het euvel ontstaan na mijn overgang naar glasvezel, toen heb ik een nieuwe experiabox gekregen. Daarvoor kon ik de verbinding dus wel maken. Ik heb er al een hele tijd last van en ook weer geruime tijd laten rusten, maar ik wil het toch voor elkaar krijgen.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je het model van de receiver ook?

Op de Experiabox onder START - WLAN - Security, kan je daar iets met WPA / WPA2 wijzigen of staat daar alleen WPA2 PSK?

Welke Experiabox had je voorheen?

Onder START - WLAN - Settings, kan je het kanaal eens wijzigen? Sommige apparaten kunnen niet met 13 om terwijl de Experiabox deze gewoon kiest als hij op automatisch staat.

Waar staat de Wireless Mode op onder START - WLAN - Settings?

Robin
Reputatie 1
Hallo Robin,
bedankt voor je reactie en je hulp.

Heb je het model van de receiver ook?
Marantz M-CR511

Op de Experiabox onder START - WLAN - Security, kan je daar iets met WPA / WPA2 wijzigen of staat daar alleen WPA2 PSK?
Ik kan ook andere opties aanvinken: WPA2 Only, WPA Only, WEP

Welke Experiabox had je voorheen?
Weet ik niet meer, nu is het de V8

Onder START - WLAN - Settings, kan je het kanaal eens wijzigen? Sommige apparaten kunnen niet met 13 om terwijl de Experiabox deze gewoon kiest als hij op automatisch staat.
Het kanaal staat op 4. Heb ik ook al eens gewijzigd.

Waar staat de Wireless Mode op onder START - WLAN - Settings?
Staat op Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b
Robin

Het is zeer irritant, ik kon altijd redelijk meekomen met de nieuwe technieken, maar de laatste tijd merk ik dat ik het gevoel dreig te verliezen en dat ik ook niet meer zo snel zaken doorzie. Zal wel met de leeftijd te maken hebben.
Reputatie 7
Badge +22
Ha Roef, welkom op het forum. Ik kan me goed voorstellen dat je baalt van het feit dat het niet lukt om een werkende internetverbinding te krijgen op je receiver.

Ik zie dat Robin je al flink wat vragen gesteld heeft 🙂 Wat ik me nog afvraag, is: voer je het juiste wachtwoord in?
Reputatie 1
Oei, zo oud ben ik nu ook weer niet! Het antwoord is dus ja!
Reputatie 1
Schiet me net te binnen: ik heb ook al een aantal keren geprobeerd verbinding te maken via de WPS knop. Ik kreeg dan de mededeling op de Marantz: "verbinding zoeken", na enige tijd de mededeling: "kan geen verbinding maken, controleer uw netwerkinstellingen".
Reputatie 1
Probleem is OPGELOST!
Het werkt weer. Ik heb de Marantz teruggezet naar de fabriekswaarden en toen opnieuw via WPS geprobeerd verbinding te maken met de experiabox. Het werkte.
Nu weet ik nog niet waarom hij het niet deed, maar ben wel blij dat het is opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +22
Mooi dat je het nu aan de praat hebt, Roef! Waarom het nu plots wel werkt, kan ik niet helemaal verklaren, maar ik ben blij het gelukt is 😃

Reageer