Beantwoord

Tablet en computer schakelen niet automatisch tussen Experia Box en WiFi versterker

  • 6 January 2020
  • 3 reacties
  • 72 keer bekeken

Hoi, ik heb een Experiabox 9 en een WiFi dual band versterker van de KPN, bedraad aan elkaar aangesloten. Ik heb drie apparaten die hun WiFi vlekkeloos direct omschakelen van de EB naar versterker als ik door huis loop, maar twee apparaten die dat niet doen. Wat wel werkt is een Iphone SE, Iphone 7 en Ipad 2018, en wat niet werkt is een HP tabletcomputer en een Samsung tab 8A 2019, Die blijven aan de EB dan wel aan de versterker verbonden en schakelen niet over als ik door het huis ga. Ook al sta ik vlak naast het andere apparaat. Waaraan kan dat liggen, moet ik ergens settings veranderen in die apparaten?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 8 January 2020, 19:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

WiFi dual band versterker van de KPN

Welke heeft u precies? Rond en wit? Vierkant en wit? Of vierkant en zwart?

WiFi dual band versterker van de KPN

Welke heeft u precies? Rond en wit? Vierkant en wit? Of vierkant en zwart?

WiFi  versterker is wit en vierkant van vorm met afgeronde hoeken, één hoek iets meer dan de andere drie hoeken. Op het typeplaatje staat: Arcaduan.

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @v7special. Van harte welkom hier. Ik lees dat je een Experia Box v9 hebt waarop je een WiFi-versterker hebt aangesloten en niet alle apparaten in huis automatisch overschakelen. Ik vermoedde eerst dat dit te maken had met 5.0GHz, maar zie dat de Samsung Tab dit ook ondersteunt. Hoe is het signaal via de Experia Box op je HP en Samsung Tab? Als het signaal namelijk prima is, kan dat de oorzaak zijn dat deze apparaten niet automatisch overschakelen. En is dit altijd al zo geweest of speelt het sinds kort? Heb je ook al eens geprobeerd de WiFi-netwerken te vergeten? 

Reageer