Vraag

Tablets en dergelijk geen/slechte verbinding met thuisnetwerk Apple time machines

  • 16 September 2021
  • 15 reacties
  • 114 keer bekeken

Een hele goede middag,

Ik had de vraag al gesteld in een topic wat al beantwoord was, dat was waarschijnlijk niet de juiste plek. Daarom hier nogmaals.

Sinds afgelopen maandag zit ik bij KPN en heb ik een KPN Box 12. Hiervoor zat ik bij Ziggo.

Ik heb een thuisnetwerk via Apple time machines. Dit werkte altijd zonder problemen. 

Nu kunnen de iPad’s en iPhones af en toe niet het internet op. Ik krijg de melding dat het wachtwoord onjuist is, maar daar is niets aan veranderd. op het forum zag ik bij soortgelijke problemen de oplossing om wifi van het modem uit te zetten, maakt geen verschil. Of bij bijv, een iPad de netwerkinstelling te resetten, ook geen oplossing.

Vanmiddag nogmaals de stekker uit de box gehaald, stekker uit Time Machine, eerst Box aangezet en toen die online was de Time Machine weer aangezet, heelaas geen oplossing.

Ik zal iets moeten veranderen aan de instellingen van de Box 12, maar wat?

Het is niet alleen de iPads en dergelijke, maar ook camera’s en muziekinstallatie die op Wifi zitten. Ben zeer blij (ivm thuiswerken) dat mijn Mac bedraad is aangesloten.

 

Wie weet hier een oplossing voor?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Een hele goede middag, ook ik heb problemen:

Heb een thuis netwerk met twee Apple Time machines en een Airport express. Altijd via het Ziggo modem aangesloten geweest.

Sinds maandag ben ik over op KPN met Box 12, wat een drama….. de iPad’s kunnen niet meer op de Wifi. De wifi wordt wel gezien maar ik krijg de melding dat het wachtwoord fout is. Daar is niets aan veranderd. Echter af en toe maken ze wel contact…..

Net zoals bovenstaand de wifi van het modem zelf uitgezet, maar dat is bij mij niet de oplossing… Welke instelling stond er in het Ziggo modem anders dan in de KPN box???

Wie kan mij helpen?

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

Hoi @MrFire . Welkom op het forum.

Wellicht gaat het beter als je eerst inlogt op de box12 (met een bekabelde pc/laptop)  via 192.168.2.254

Hier heb je een blokje ‘wifi’ → geavanceerd → daar kun je de wireless mode aanpassen. Je zou daar eens mee kunnen experimenteren. 

Reputatie 7

Ik zal iets moeten veranderen aan de instellingen van de Box 12, maar wat?

 

Klopt het dat al jouw apparaten hun IP adres via DHCP ophalen en niet hard ingesteld hebben staan op het apparaat zelf?

Staan die Apple Time Machines in router mode of in bridge mode?

Staat IPv6 aan of uit op jouw V12?

Beste Erwin en web, dank voor jullie reactie.

Ik heb gebeld met de servicelijn en die adviseerde mij om “wifi 6” uit te zetten. Dat heb ik gedaan en dat leek het te zijn, totdat vanochtend na een tijdje de iPad van de een op het andere moment niet meer contact kon maken met het thuisnetwerk….

De Time Capsules staan in bridge mode. 

Verbinden via DHCP

 

Ik zie dat web bedank, maar dat moet natuurlijk wjb zijn

Reputatie 7

Je hebt dus op zowel de V12 als de Time Capsules de wifi aan staan.

Gebruik je op dezelfde SSID's of verschillende SSID's?

Kon die iPad geen verbinding meer maken met de wifi of was er nog wel een wifi verbinding maar geen verbinding met het netwerk?

Klopt, de bedoeling is dat de wifi van de V12 uigezet gaat worden, maar nu is het wellicht makkelijk om via de iPad eventueel de instellingen te veranderen.

Het netwerk zit als volgt, vanuit de V12 een kabel naar de eerste Time capsule en vandaar een draad naar de tweede time capsule in mijn kantoor.

De iPad geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met het thuisnetwerk en/of dat het wachtwoord verkeerd is.

Dat van SSID, weet ik niet precies wat je bedoelt.

Reputatie 7

Die Time Capsules zijn ondertussen behoorlijk gedateerd en worden al geruime tijd niet meer onderhouden door Apple. Ik vraag me dan ook af of het niet beter is om juist afscheid te nemen van die TC's.

 

Dat van SSID, weet ik niet precies wat je bedoelt.

Is de naam van de wifi van de TC's gelijk aan die van de V12 en zijn de instellingen zoals het wachtwoord gelijk aan elkaar?

Dat klopt, de tc zijn al wat ouder, maar met het modem van Ziggo had ik geen enkel probleem, sinds ze aangesloten zijn op de V12 heb ik problemen….

Nee het wachtwoord van V12 en dergelijk is heel anders als die van thuisnetwerk

 

Tv zit trouwens via de HD ontvanger, die is bedraad aangesloten.

Reputatie 7

Nee het wachtwoord van V12 eng dergelijk is heel anders als die van thuisnetwerk

Laat die iPad het wifi netwerk van de V12 vergeten en verbindt deze met de TC's.

Als je dan problemen ervaart dan ligt dat of aan de TC zelf of aan de DHCP server van de V12. Als dat laatste het geval zou zijn dan hadden we vast en zeker al veel meer van dit soort meldingen op het forum gezien.

De iPad verbind ik alleen maar met eigen netwerk, tenminste als dat nu lukt.

Je geeft aan dat er iets kan zijn met de DHCP server van de V12. Ik heb ergens gelezen dat er in je netwerk maar één apparaat mag zijn die via DHCP werkt. De TC werkt ook met DHCP, of heeft dat niets met elkaar te maken? (geldt dit alleen voor draadloos?)

Blijf het raar vinden dat als een thuisnetwerk altijd heeft gewerkt en in plaats van dat het netwerk kabeltje in het Zigoo modem zit, zit hetzelfde netwerk kabeltje in de V12, mijn thuisnetwerk (wifi) niet meer werkt. Lijkt mij dat het een instelling in de V12 moet zijn….

Reputatie 7

Ik heb ergens gelezen dat er in je netwerk maar één apparaat mag zijn die via DHCP werkt. De TC werkt ook met DHCP, of heeft dat niets met elkaar te maken? (geldt dit alleen voor draadloos?)

Je zei dat je jouw Time Capsules in bridge-mode hebt staan ... toch?

In dat geval is er dus geen DHCP server actief op de TC.

Als ze in router-mode staan dan moeten het subnet van de TC's anders zijn dan het subnet van de V12.

Een hele goede morgen, 

De v12 en tc hebben subnet van 255.255.255.0

hoe kan ik dit veranderen en waarin zou het veranderd moeten worden?

Reputatie 7

Een hele goede morgen, 

De v12 en tc hebben subnet van 255.255.255.0

hoe kan ik dit veranderen en waarin zou het veranderd moeten worden?

Dat is de subnetmask. Het gaat om het subnet ofwel de 190.168.2.x.

Oké, ik ga verder zoeken

ehh, waar kan ik dat vinden?

ik zie wel een 192.168.2.x maar dat is het IP-adres of bedoel je dat?