te weinig internetaansluitingen

  • 17 June 2020
  • 10 reacties
  • 169 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een nieuw wifi kattenluik met hub aangeschaft. De hub moet aangesloten zijn op de modem zodat deze wifiverbinding kan maken met het kattenluikje. Nu heeft de xperiabox te weinig uitgangen want mijn tv-ontvanger, hue bridge en wifiversterker zitten er ook al in dus een splitter is sowieso benodigd.

1: Hebben jullie lezers (of kpn zelf misschien) advies voor wat betreft de splitter?  

2: Moet de splitter in de xperiabox of kan ik deze aansluiten op de internetkabel die uitkomt bij de tv-ontvanger en dan de tv-ontvanger en de hub aansluiten op de splitter? Deze vraag vanwege het feit dat de xperiabox in de meterkast hangt maar ik wil graag de hub van het kattenluikje in de kamer en dan bij voorkeur bij de tv.

Mvg,

Colih

 

Grovert 3 jaar geleden

Je hebt geen splitter nodig maar een switch. Als je ook een tv hebt aangesloten op deze switch dan moet je er op letten dat de switch IGMP snooping ondersteunt, bijvoorbeeld deze Netgear GS-105e. Je kunt de switch aansluiten op de kabel die nu is aangesloten op de tv-ontvanger en dan de tv-ontvanger en de hub weer aansluiten op de switch.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Je hebt geen splitter nodig maar een switch. Als je ook een tv hebt aangesloten op deze switch dan moet je er op letten dat de switch IGMP snooping ondersteunt, bijvoorbeeld deze Netgear GS-105e. Je kunt de switch aansluiten op de kabel die nu is aangesloten op de tv-ontvanger en dan de tv-ontvanger en de hub weer aansluiten op de switch.

Reputatie 7
Badge +24

Ik begrijp wel eens niet waar toch telkens het woord "splitter" vandaan komt 🤔

Reputatie 3
Badge +1

De term “splitter” komt denk ik uit het analoge kabel/coax tijdperk.

Ik noem dat een verdeler.

Reputatie 3
Badge +1

Ik noem dat een verdeler.

Ziggo noemt dat een splitter, zie Ziggo.nl

Reputatie 7
Badge +24

Ik noem dat een verdeler.

Ziggo noemt dat een splitter, zie Ziggo.nl

Dit gaat hier bij Ziggo over coax kabels. Waar tv signaal over gaat. Niet over utp kabels.

En de vertaling ?

Alles wat verdeelt noem ik een verdeler.

Ik doelde natuurlijk op de rare verengelsing.

Reputatie 3
Badge +1

Ik noem dat een verdeler.

Ziggo noemt dat een splitter, zie Ziggo.nl

Dit gaat hier bij Ziggo over coax kabels. Waar tv signaal over gaat. Niet over utp kabels.

Het ging inmiddels over coax kabels, zie mijn tweede post in dit draadje.

Reputatie 3
Badge +1

En de vertaling ?

Alles wat verdeelt noem ik een verdeler.

Ik doelde natuurlijk op de rare verengelsing.

Een switch verdeelt ook, en is ook een rare verengelsing 😉

Je hebt geen splitter nodig maar een switch. Als je ook een tv hebt aangesloten op deze switch dan moet je er op letten dat de switch IGMP snooping ondersteunt, bijvoorbeeld deze Netgear GS-105e. Je kunt de switch aansluiten op de kabel die nu is aangesloten op de tv-ontvanger en dan de tv-ontvanger en de hub weer aansluiten op de switch.

Precies wat ik ook dacht en na nog wat onderzoek ondertussen duidelijk is geworden., ondertussen de "switch" al bestelt.  Evengoed bedankt.

Reageer