Beantwoord

Te weinig poorten op experia box10

  • 6 March 2019
  • 5 reacties
  • 2378 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wat is de beste manier, om minstens 4 extra lanpoorten te creeren op de experiabox10?.
het liefst 1 op experiabox en de rest via?
icon

Beste antwoord door joss1965 8 March 2019, 07:43

Bekijk origineel

5 reacties

Een 8-poorts switch kopen.
Reputatie 7
Badge +10
@Willem1958, een switch aansluiten is inderdaad de beste oplossing. Van deze Netgear switch (waarmee je 4 extra poorten hebt) is ook de GS108E met 7 extra poorten beschikbaar. Deze switches zijn plug & play, dus geen bijzondere kennis vereist. Let er wel op dat je het type met de E op het eind hebt.
Waarom de Netgear?
kan de D-Link 5 ports gigabit Desktop Switch, DGS-1005D daar ook op werken?
is namelijk goedkoper, en aangezien ik een Zeeuw ben-:)
Reputatie 7
Badge +10
Ik zie dat de D-link niet geschikt is om er een tv-ontvanger op aan te sluiten, vermoedelijk omdat die switch geen IGMP-snooping ondersteunt. Verder lees ik dat de snelheid van de switch achteruit gaat als alle poorten in gebruik zijn. Kortom, in dit geval lijkt goedkoop duurkoop te zijn en kun je beter iets meer uitgeven voor een switch waar je geen problemen mee hebt.
Waarom de Netgear?
kan de D-Link 5 ports gigabit Desktop Switch, DGS-1005D daar ook op werken?
is namelijk goedkoper, en aangezien ik een Zeeuw ben-:)

Hallo @Willem1958 ,
als je ook de tv decoder aan wilt sluiten is IGMP snooping een voorwaarde voor een switch om tv te kunnen kijken, vandaar de Netgear als voorbeeld, bij Telfort te koop voor 25 euro, bij KPN kost dezelfde 29 euro, scheelt toch 4 euro en moet een Zeeuw als muziek in de oren klinken.
Sluit je geen tv aan op de switch, dan is in principe iedere switch goed die een snelheid van 1Gb ondersteunt.
Koop er niet een die alleen 100Mb ondersteunt, dat is achterhaalde techniek en verkeerde Zeeuwse zuinigheid.☺️

Reageer