Vraag

Telefonie doet het niet meer op mijn Fritzbox 7590 sinds technische overstap van TFT naar KPN

  • 27 July 2021
  • 35 reacties
  • 807 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik kijk net in mijn modem(Fritzbox 7490) en zie ineens dat ik GEEN IPv6 adres meer heb ! En ik heb toch ECHT een IPv6 adres gehad.

Ik ben over gegaan van Telfort naar Kpn op 09-09-2021.

Reputatie 7
Badge +30

Heee, het doet het!

 

Ha, mooi! Ik heb nog niet echt duidelijk wat hier nou aan de hand was/is, maar fijn dat het nu in ieder geval wel werkt zoals gepland. Ik was enige weken afwezig wegens vakantie. Ik zal opnieuw even weer navraag doen. Ook om dan te kijken of we dit kunnen verklaren/verhelpen:

Ik heb de zelfde melding, ik gebruik een Fritzbox 7490.

Is hier inmiddels al een oplossing voor.

 

 

En wat dit betreft:

Ik kijk net in mijn modem(Fritzbox 7490) en zie ineens dat ik GEEN IPv6 adres meer heb ! En ik heb toch ECHT een IPv6 adres gehad.

Ik ben over gegaan van Telfort naar Kpn op 09-09-2021.

Alle origineel KPN aansluitingen zouden, voor zover ik weet, inmiddels een IPv6 adres moeten hebben. Maar kan zijn dat dit voor gemigreerde aansluitingen nog niet helemaal klaar is, en dat dit pas verder afgerond wordt nadat ook de technische migratie helemaal gedaan is. 

Reputatie 7
Badge +30

Aanvullende vraag nog, @DutchFlash, jij hebt de FRITZ!Box wel ingesteld met KPN profiel? En wat IPv6 betreft, voor de zekerheid: voor de migratie zag je wel een IPv6 adres in je FRITZ!Box? Want wat ik hoor is dat juist vóór de migratie je nog geen IPv6 zou moeten hebben gehad, en nu na die tijd wél.   

Reputatie 2
Badge

Aanvullende vraag nog, @DutchFlash, jij hebt de FRITZ!Box wel ingesteld met KPN profiel? En wat IPv6 betreft, voor de zekerheid: voor de migratie zag je wel een IPv6 adres in je FRITZ!Box? Want wat ik hoor is dat juist vóór de migratie je nog geen IPv6 zou moeten hebben gehad, en nu na die tijd wél.   

Ja ik heb hem op het KPN profiel staan.

Weet niet wat er is gebeurd maar heb weer een IPV6 adres:thinking:

Alleen is ie nog steeds niet zichtbaar in mijnKPN. niet online en niet in de app.

Ja en modem diverse keren herstart.

 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat je het IPv6 adres in ieder geval weer ziet in je FRITZ!Box, @DutchFlash

Het niet verschijnen van de IP-adressen in de MijnKPN heb ik nog navraag over uitstaan. We vermoeden nasleep van de migratie, en dat het zichzelf oplost (zoals ook bij eurojojo het geval was) maar het is fijn als we dat ook kunnen bevestigen. En een termijn kunnen geven daarvoor. 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben de oorzaak gevonden, @DutchFlash (en voor jou ook wel leuk om nog even te weten, @eurojojo).

Kern: er is niet daadwerkelijk iets mis met het IP of iets dergelijks, het is specifiek een MijnKPN issue. 

De MijnKPN omgeving maakt contact met het achterliggende technisch & administratief systeem om je verbindingsgegeven op te vragen. Normaal geen probleem, want je hebt maar één verbinding. Maar in bepaalde gevallen, zoals bij een verhuizing, of een technische migratie, heb je er tijdelijk twee. Zodra die verhuizing of migratie dan is afgerond, heb je er weer gewoon eentje. Maar het systeem onthoud die oude nog wel een poosje. En wat we nu zien is dat de MijnKPN specifiek bij het opvragen van het IP-adres geen onderscheid maakt tussen actieve en inactieve verbinding maar gewoon in het algemeen de verbinding opvraagt. En omdat de oude inactieve verbinding bovenaan staat pakt de MijnKPN die. Waardoor je dan de foutmelding krijgt, want die verbinding heeft geen IP-adres meer. Na verloopt van tijd verdwijnt die inactieve verbinding uit de systemen en vanaf dan laat hij wel weer het IP zien.

Er is nu een ticket aangemaakt door de MijnKPN mensen om deze manier van opvragen aan te passen. Even afhankelijk van hoe snel ze dat erin kunnen fietsen zal dit in de toekomst niet meer voorkomen. Ondertussen is het voor jou, DutchFlash, even afwachten tot het dus of gefixt is, of het systeem je oude verbinding is vergeten.

Reputatie 2
Badge

Kijk hier hebben we wat aan, Dacht eerst dat het aan mijn systeem(Modem)lag.Maar Probleem ligt bij KPN. We wachten weer rustig af. Tnx voor het antwoord. :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +30

@DutchFlash, goed nieuws!

 

De MijnKPN omgeving maakt contact met het achterliggende technisch & administratief systeem om je verbindingsgegeven op te vragen. Normaal geen probleem, want je hebt maar één verbinding. Maar in bepaalde gevallen, zoals bij een verhuizing, of een technische migratie, heb je er tijdelijk twee. Zodra die verhuizing of migratie dan is afgerond, heb je er weer gewoon eentje. Maar het systeem onthoud die oude nog wel een poosje. En wat we nu zien is dat de MijnKPN specifiek bij het opvragen van het IP-adres geen onderscheid maakt tussen actieve en inactieve verbinding maar gewoon in het algemeen de verbinding opvraagt. En omdat de oude inactieve verbinding bovenaan staat pakt de MijnKPN die. Waardoor je dan de foutmelding krijgt, want die verbinding heeft geen IP-adres meer. Na verloopt van tijd verdwijnt die inactieve verbinding uit de systemen en vanaf dan laat hij wel weer het IP zien.

Dit is opgelost. Per heden laat de MijnKPN alleen nog de actieve verbinding zien. Dus jij zou nu ook weer gewoon je IP adres moeten kunnen zien in je MIjnKPN. Zou je dat eens willen testen?

 

Reputatie 2
Badge

@DutchFlash, goed nieuws!

 

De MijnKPN omgeving maakt contact met het achterliggende technisch & administratief systeem om je verbindingsgegeven op te vragen. Normaal geen probleem, want je hebt maar één verbinding. Maar in bepaalde gevallen, zoals bij een verhuizing, of een technische migratie, heb je er tijdelijk twee. Zodra die verhuizing of migratie dan is afgerond, heb je er weer gewoon eentje. Maar het systeem onthoud die oude nog wel een poosje. En wat we nu zien is dat de MijnKPN specifiek bij het opvragen van het IP-adres geen onderscheid maakt tussen actieve en inactieve verbinding maar gewoon in het algemeen de verbinding opvraagt. En omdat de oude inactieve verbinding bovenaan staat pakt de MijnKPN die. Waardoor je dan de foutmelding krijgt, want die verbinding heeft geen IP-adres meer. Na verloopt van tijd verdwijnt die inactieve verbinding uit de systemen en vanaf dan laat hij wel weer het IP zien.

Dit is opgelost. Per heden laat de MijnKPN alleen nog de actieve verbinding zien. Dus jij zou nu ook weer gewoon je IP adres moeten kunnen zien in je MIjnKPN. Zou je dat eens willen testen?

 

Hoi Eric,

Heb het getest en zie nu weer beide Ip adressen.

Dus het werkt weer. Toppie

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Mooi zo, dank je!