Beantwoord

Telefoon aansluiting

  • 5 August 2020
  • 8 reacties
  • 180 keer bekeken

Goedenavond,

Momenteel ben ik bezig met het opknappen van mijn woning. 
 

Nu heb ik twee telefoon aansluitingen zitten in de woonkamer, die nogal in het zicht hangen😅 
Deze aansluitingen ga ik ook niet gebruiken omdat ik geen vaste telefoon wil. 
 

Kan ik deze aansluitingen op de een of andere manier wegwerken? 
Zo ja, hoe? 
 

icon

Beste antwoord door RBxx 6 August 2020, 19:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Goedenavond,

Momenteel ben ik bezig met het opknappen van mijn woning. 
 

Nu heb ik twee telefoon aansluitingen zitten in de woonkamer, die nogal in het zicht hangen😅 
Deze aansluitingen ga ik ook niet gebruiken omdat ik geen vaste telefoon wil. 
 

Kan ik deze aansluitingen op de een of andere manier wegwerken? 
Zo ja, hoe? 
 

ter reactie op je vraag danielle hier een foto dat kastje wat oranje is is bij jou wit zonder adapter 

 

Reputatie 7
Badge +21

Kan ik deze aansluitingen op de een of andere manier wegwerken? 
Zo ja, hoe? 
 

Hallo @DanielleBrons kan je een foto hier plaatsen? Als het niet het zgn. is/ra punt is, maar alleen interne telefoonaansluitingen, dan kunnen ze waarschijnlijk wel weggewerkt worden.

Beste Ruud,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Het kleine kastje hebben we vanmiddag opengemaakt en toen zagen we dat hij nergens aan verbonden is, dus dat kastje kan wel weg.

 

Bij de langere zit er een dikke blauwe draad achter.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @DanielleBrons , bedankt voor de duidelijke foto’s. Het kleine kastje mag inderdaad weg, dat is alleen om een telefoon aan te sluiten. Het andere aansluitpunt is een ander verhaal. De dikke blauwe kabel is de aanvoerkabel van KPN en dit aansluitpunt is het zgn. IS/RA punt. Dit is van KPN en moet in principe blijven zitten.

Is dat niet meer in gebruik en zit je soms al op glasvezel?

Hoi Ruud,

 

Over de dikke blauwe kabel heb ik inderdaad gelezen dat ik daar niks mee mag doen, dat was ik ook zeker niet van plan 😅

Ik heb een glasvezelkastje hangen. 

Reputatie 7
Badge +21

Tja Danielle, dan zal die blauwe kabel nooit meer gebruikt gaan worden, lijkt mij. Maar formeel mag je daar niets mee doen.

Veel plezier met de glasvezel !!

Duidelijk! 

Bedankt voor je antwoord ☺️

Reputatie 7
Badge +15

@DanielleBrons Welkom op het forum. Ik zie dat je al helemaal geholpen bent door @RBxx. Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag!