Beantwoord

Telefoonkosten gemaakt voor hulp van de klantenservice

  • 7 September 2021
  • 4 reacties
  • 114 keer bekeken

Onlangs had ik problemen met mijn WiFi. Deze viel geregeld weg.

Het gesprek met een KPN medewerker heeft me meer dan € 13 gekost.

Ik vind het niet kunnen dat je als KPN klant hiervoor zoveel moet betalen. Dit hoort gewoon 

service te zijn. 

Admin: titel aangepast

icon

Beste antwoord door RBxx 7 September 2021, 18:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @JoligeJoop hoe ben je aan dat nummer gekomen? Via Google o.i.d.?

KPN is gratis bereikbaar via 0800-0402. Jij bent waarschijnlijk terecht gekomen bij een duur nummerinformatie bedrijf, die je voor €1,00 per minuut heeft doorgeschakeld.

Is je probleem met WiFi wel opgelost? Zo niet, dan kunnen we je hier mogelijk nog helpen.

Goedenavond.

Ik heb me dus laten misleiden door een nummerinformatie bedrijf. Is dit legaal en wat doet

KPN hiermee? Is er misschien een manier om de gemaakte kosten terug te vorderen?
 

Groeten, Joop 

Reputatie 7
Badge +24

Goedenavond.

Ik heb me dus laten misleiden door een nummerinformatie bedrijf. Is dit legaal

Ja

en wat doet KPN hiermee?

Niets.

Is er misschien een manier om de gemaakte kosten terug te vorderen?

Nee.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @JoligeJoop 

Deze bedrijven maken gebruik van het feit, dat het telefoonnummer van KPN op de website moeilijk te vinden is..
Ze moeten zich wel aan regels houden. Bijvoorbeeld als dat bedrijf niet aan het begin van het gesprek vermeldt dat het nummer 1 euro per minuut kost, dan zijn ze in overtreding. Dat bericht is verplicht en zeker als de kosten doorlopen bij doorschakelen.

Je kan overwegen om een evt. overtreding te melden bij de ACM (Autoriteit Consument & Markt)

Meld beldiensten die zich niet aan de regels houden | ACM ConsuWijzer

Verder kan je niet zo veel. KPN is hier geen partij in.