Beantwoord

Telfort snelheid is te laag

  • 29 October 2020
  • 18 reacties
  • 199 keer bekeken

Reputatie 1

 

Betreft het topic: 

Internet KPN versus Telfort dat ik op het Telfort forum was gestart, 

het betreft de trage internet verbinding die ik thuis heb, zie de status van mijn modem van vanochtend:

Verschillende pogingen om de snelheid te verbeteren zijn al genomen

  • modem gereset;
  • kabel tussen ISRA en modem vervangen door een ander kabeltje

dus de vraag is, wat kan er nog meer gedaan worden om de snelheid te verhogen?

volgens de instellingen in MijnTelfort heb ik een 80 Mb abo maar dat schijnt niet meer te bestaan?

het gaat overigens om een Experia V8 modem

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 10 November 2020, 09:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 1

Sluit deze topic maar, ga niet zitten wachten tot er iemand de tijd en de moeite neemt om hier op te reageren.

op naar Ziggo.

@Walko Succes dan maar, hopen dat het daar beter past bij je wensen.:wink:

Reputatie 1

@Walko Succes dan maar, hopen dat het daar beter past bij je wensen.:wink:

Slechter dan hier kan het niet worden ;) eerst bij Telfort op het forum maar hopen dat er iemand met een oplossing komt, dan doorgestuurd worden naar het kpn forum en daar reageert niemand. fijn als je met een probleem zit. top service.

Badge

HI Walko,

 

Ik zie dat u gebruiki maakt van een Experiabox V8, dit is een ietwat verouderd model die niet over de 5Ghz optie beschikt. U kunt sowieso via kpn.com/omruilen een nieuw modem aanvragen, grote kans dat dit uw probleem oplost. Mocht dit niet helpen kunt u geheel kostenloos contact opnemen met de klantenservice op 0800-0402, waar ze u verder kunnen helpen met uw internetsnelheidsprobleem. (het nummer van Telfort, 0900-9596, verbind nu ook door naar KPN, ook kostenloos).

 

Met vriendelijke groet,

Reputatie 1

Dank je wel Paskal,

 

dat ga ik nog even proberen, 

 

met vriendelijke groet,

Reputatie 1

Ik ga maandag wel even bellen want via kpn.com/omruilen kom ik niet verder dan een tv ontvanger omruilen, de optie om het modem om te ruilen zie ik daar niet bij staan...

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb begrepen dat je ze vandaag ook kan bellen, 0800-0402 of 0900-9596.

Suc6

Zou maandag na 9 uur bellen, dan zijn de mensen met verstand aanwezig achter de telefoon.

En @Walko Had je topic op Telfort ook gelezen.😉😉

Reputatie 1

ik heb vanmiddag 0800 0402 gebeld, het was druk, was de eerste mededeling maar ik kreeg een sms met een linkje waarmee ik op een pagina kwam om iets te gaan testen, een mogelijke oplossing. Alleen, die mogelijke oplossingen heb ik allemaal al geprobeerd, ik zou graag een “echt” iemand aan de lijn krijgen waar ik mee kan overleggen wat nu de oplossing gaat worden. 

Zal het nog een keer ‘s avonds proberen. Of iemand van KPN/Telfort moet nu al van afstand kunnen constateren wat er aan mijn verbinding mankeert waardoor het allemaal zo traag is...dan hoor ik het ook graag ;)

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Walko, nog van harte welkom op het KPN forum!

Ik heb je gegevens er even bij gepakt. Je zit op dit moment in de overgang naar KPN, als het goed is heb je hier ook een e-mail over ontvangen. Dat betekent dat ik even niets kan doen, totdat de overgang naar KPN klaar is. Ik verwacht dat dit binnen twee dagen afgerond is. Je ontvangt weer een mailtje zo gauw je helemaal over bent. Daarna kijk ik graag de verbinding voor je na en kan ik de nodige stappen ondernemen. 

Laat je het weten zo gauw je de mail ontvangen hebt?

Reputatie 1

Hi @Alexandra , zodra ik de mail binnen heb, hoor je het van mij.

 

mvg

Walko

Reputatie 1

Hi @Alexandra, het leek er even op dat mijn Thuis abonnement was overgezet naar KPN, 1 dag stond dit abonnement zichtbaar in mijn KPN ID, maar dat is nu weer verdwenen. ook nog geen mail ontvangen. 

kun je zien wat de status is?

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Walko, goed dat je even een seintje geeft. Afgelopen week zag ik dat je overgezet zou worden, maar daar zie ik nu gek genoeg niets van terug. Je zit dus nog bij Telfort nu. Ik weet niet precies wat er gebeurd is, en ik doe navraag bij de specialist. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug, ook wat betreft de volgende stappen voor je verbinding.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Walko, ik zie al waarom je nog niet overgezet bent. Er loopt een verbetering van jouw verbinding, deze moet klaar zijn op 19 november. Het is overigens alleen een technische verbetering, het heeft geen invloed op jouw abonnement. Wanneer er nog lopende wijzigingen zijn, is het niet mogelijk om je over te laten zetten naar KPN. Maar dat is geen probleem, je wordt in een volgende groep meegenomen. 

Dit maakt dat we twee opties hebben: Ik kan een monteur voor je inplannen, maar gezien de verbetering die straks gedaan wordt, weet ik niet zeker wat hij nu kan vinden en voor je kan doen. Dus wat we ook kunnen doen, is de verbetering van de verbinding op 19 november afwachten, en dat we daarna bekijken hoe het met jouw verbinding gaat. Hoor graag van je.

Reputatie 1

hoi @Alexandra, dan wachten we dat even af. kan ik ergens controleren of de verbetering is doorgevoerd? bij de status van het modem bijvoorbeeld?

Reputatie 7
Badge +19

@Walko Je moet het in de loop van de dag op de 19e in ieder geval in de verbinding kunnen zien, als je de snelheid in het modem nakijkt. Laten we er even contact over houden en in de gaten houden hoe het met de verbinding gaat. Dan onderneem ik actie als 't daarna niet beter gaat. En als je intussen vragen hebt, laat het gerust weten.

Reputatie 1

Goedemorgen @Alexandra ,

vanochtend om 06:15 viel even de internet verbinding weg voor een paar minuten. Nadat de verbinding hersteld was zag ik bij de status van het modem dat er wat was veranderd. Ik had een ander WAN IP en de snelheid was beduidend omhoog gegaan.  Bedraad, rechtstreeks aan het modem, haal ik nu een snelheid van 62 Mbps download, via de Wifi haal ik 60 Mbps. ik maak gebruik van TP Link Deco M9, het Wifi signaal is dus prima in het gehele huis.

het lijkt er dus op dat de situatie behoorlijk is verbeterd, ben er blij mee want het was de afgelopen weken niet best, TV beeld stond regelmatig stil en het browsen op internet was ook geen plezier. Ik hoop dat het nu zo blijft. Het verschil tussen wat ik nu meet en wat er bij Actual Data Rate staat is nog wel aanzienlijk maar dit is een hele verbetering.

Bedankt voor je ondersteuning, ook iedereen die hier op heeft gereageerd.

Fijne dag ;)

 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Walko, dankjewel voor de update! Super fijn om te horen dat 't nu al zoveel beter gaat. De verbinding zal zich ook nog optimaliseren, het heeft daar een paar dagen voor nodig. Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.