Beantwoord

Tesla model 3 maakt geen Wifi verbinding met de KPN Box 12

  • 29 November 2022
  • 4 reacties
  • 305 keer bekeken

Recent onze experiabox vernieuwd van V10 naar V12. 

Sinds deze wisseling maakt de Tesla model 3 geen wifi contact meer. Kent iemand dit probleem? Is het oplosbaar?

 

groet kjell

icon

Beste antwoord door Joep1965 29 November 2022, 23:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Waarom is die v10 gewisseld?? Overigens ligt het probleem vrijwel zeker bij de Tesla. Die kan waarschijnlijk alleen de 2.4ghz band aan. Op de box 12 is een extra wifi netwerk beschikbaar wat standaard uit staat.  Activeert dat en gebruik voortaan de 2.4ghz band. Hier lees je hoe het werkt. 

Gewisseld omdat we steeds meer WiFi uitval kregen door met de oude v10. KPN monteur heeft hem gewisseld, te veel interfererende signalen. 
 

Hallo @kjellbogaard het kan ook zijn dat de Tesla geen wifi6 AX ondersteunt, dit uitschakelen binnen de modem kan een oplossing zijn.

 

Terugkoppeling. Het heeft waarschijnlijk met wifi 6 te maken inderdaad. Inmiddels een gastenprofiel aangemaakt bij kpn (dit werkt via 2,4 Ghz), nu lukt het wel.

 

gr kjell