Beantwoord

Thermostaat niet meer te verbinden met Experiabox V10 na firmwareupdate

  • 25 February 2020
  • 24 reacties
  • 1689 keer bekeken

Sinds begin december kan ik mijn Atag One Zone app niet meer verbinden met internet. Eerder werkte het goed. Ik lees dat de firmwareupdate van de Experiabox V10 waarschijnlijk de oorzaak is. Zowel 2.4 als 5 gHz en bandsteering staat aan. Graag hulp van KPN moderator. Ben met met een eerdere vraag ook bijzonder goed door de moderator geholpen :-)

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 March 2020, 15:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @M-G, welkom terug! Ik zie dat in december je modem vervangen is. Je hebt sindsdien geen problemen meer met je internetverbinding, behalve dan met dit? Heb je de handleiding van de Atag erbij gehaald? Ben je daar iets wijzer uit geworden? Probeer in ieder geval eens je wifikanaal te wijzigen. Mocht dat niet lukken, kan je de 2.4 en 5 GHz frequenties aparte SSID’s gegeven? Dat kan je in ieder geval eens proberen. In dit topic zie je hoe dat in z'n werk gaat. 

Met mijn internetverbinding is gelukkig niets meer aan de hand, werkt weer perfect! Vanaf zaterdag 7 december verbindt mijn thermostaat en de Atag app niet meer met internet. Voor dat weekend werkte het prima, zonder dat ik onderscheid moest maken tussen 2.4 en 5 gHz. Ik heb Atag gevraagd en zij zeggen dat het 2.4 gHz zijn anders krijgt de app geen verbinding

Mijn modem is pas op 19 december vervangen, dus dat heeft niets met dit probleem te maken. 

Reputatie 7
Badge +30

De laatste firmware update die we voor de V10 gehad hebben, is in oktober geweest. Als het daar aan had gelegen, dan had je er al eerder tegenaan moeten lopen, volgens mij. Heb je nog de mogelijkheid gehad om je wifikanaal te wijzigen?

Oktober was start van de uitrol las ik op jullie forum. Het zou gefaseerd uitgevoerd worden. Dus begin december zou toch kunnen? Ik lees over de parameters voor bandsteering. Hoe moeten die staan? 

Reputatie 7
Badge +30

Bandsteering wordt automatisch door de Experia Box geregeld, daar hoef je verder niets mee te doen. Ik adviseer echt om de 2.4 en 5 GHz frequenties te splitsen en hoor graag van je of dit de oplossing is. 

Ik zie in de link die je eerder meestuurde dat de SSID hetzelfde is. Wat ga ik dan invullen als ze verschillend moeten zijn? En hoe dan verder? Hoe zorg ik ervoor dat alleen de thermostaat met 2.4 verbindt en de overige devices met 5.0 gHz? 

Hallo, ik kan mijn Atag One thernostaat ook niet met mijn Experia box 10 verbinden. Heb al probeerd de kanaal te wijzigen en de 2.4 en 5 GHz frequenties te splitsen. Zijn er nog dinge waarna ik kan kijken? Groet!

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie in de link die je eerder meestuurde dat de SSID hetzelfde is. Wat ga ik dan invullen als ze verschillend moeten zijn? En hoe dan verder? Hoe zorg ik ervoor dat alleen de thermostaat met 2.4 verbindt en de overige devices met 5.0 gHz? 

@M-G je kunt bijvoorbeeld achter de 5GHz frequentie 5GHz zetten. Zolang ze maar afwijken van elkaar. Je kunt dan in je Atag als het goed is, aangeven dat je met degene zonder ‘5GHz’ wilt verbinden. Daarvoor moet je echt even in de handleiding kijken. Ik heb zelf een Nest, dus geen verstand van Atag:sweat_smile: .

 

Hallo @Kuni, welkom! Op welk kanaal heb je 'm nu staan? En je bent verbonden met de 2.4 GHz frequentie nu?

 

Ook nog even een tip voor jullie: hier op het forum gaat de ondersteuning tot wat we zelf weten/ervaring in hebben. Je kunt ook overwegen om te betalen voor onze Tech Desk. Dit kan je alleen afnemen als je KPN Hussel hebt. Mijn collega's gaan net dat stukje verder en hebben alle tijd om er met je naar te kijken. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat jullie niet meer gereageerd hebben. Is het inmiddels gelukt? Als ik nog iets kan betekenen, laat het gerust weten. 

Nee, SSID wijzigen en verbinden met 2.4 GHz helpt niet. Dank voor je hulp maar ik moet wederom proberen het met Atag op te lossen. 

Nu de herfst begonnen is, wil ik toch heel graag mijn Atag One Zone met internet verbonden. Kan namelijk het klokschema niet instellen. Alle bovengenoemde adviezen heb ik uitgevoerd. Helaas zonder resultaat. 
 

Ik heb gisteren een nieuwe Atag One Zone gekregen om uit te sluiten dat het aan de thermostaat zelf lag. Na heel veel moeite was hij verbonden met internet. Helaas, monteur was net weg en verbinding weer weg. Oude situatie terug, wat nu??

Reputatie 7
Badge +24

Je zou een los 2,4 GHz accespoint aan kunnen schaffen. Bijvoorbeeld zoiets:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Hier stel je een apart netwerk op in en dat gebruik je dan alleen voor de thermostaat. 

@KPN, graag ook jullie reactie. Ik ben niet technisch en wil geen extra zaken hoeven kopen. Het heeft het eerste half jaar prima gewerkt, maar sinds half december niet meer

@KPN, heel graag een reactie hoe op te lossen!

Reputatie 7

Kan jij hier eens screenshots plaatsen van de wifi instellingen op jouw V10?

Gebruik je de Atag app om de Thermostaat met wifi te verbinden?

Reputatie 7
Badge +30

@M-G, sorry voor de late reactie! Ik heb jouw bericht, voor mijn vakantie van vorige week, totaal over het hoofd gezien. Zou jij ook de reactie van wjb willen beantwoorden? We helpen je graag verder. 

Ga ik doen! Moet even teruglezen hoe ik op de Experiabox inlog 

Ga ik doen! Moet even teruglezen hoe ik op de Experiabox inlog 

@Marcia_ Ik wil de screenshots niet openbaar op dit forum plaatsen. Hoe stuur ik naar jou?

Reputatie 7
Badge +24

Hoever hangt dat ding bij de Experiabox vandaan? Wat zit er allemaal tussen? Muren? Verdiepingsvloeren?

Reputatie 7

Ga ik doen! Moet even teruglezen hoe ik op de Experiabox inlog 

@Marcia_ Ik wil de screenshots niet openbaar op dit forum plaatsen. Hoe stuur ik naar jou?

Niemand kan iets met die screenshots, die kan je dus rustig plaatsen. Poets het wachtwoord weg.

Dit is al een oude topic, maar ik wilde hier toch even op reageren als misschien iemand anders nog tegen dit probleem aan loopt.

Mijn netwerk is een week geleden overgezet van telfort naar kpn waarbij de experiabox v10 een nieuwe firmware heeft gekregen. Sindsdien kon mijn atag one zone niet meer verbinden met het internet (wel met de router, maar niet met de cloud).

Niets leek het probleem te verhelpen totdat ik merkte dat de atag voor wifi wpa/wpa2 personal ondersteunde en de router op wpa2 stond. Omdat ik niet wist of wpa2 en wpa2 personal hetzelfde is (op internet kon ik alleen wpa2 personal en wpa2 enterprise vinden) heb ik op de router wpa2 veranderd naar wpa/wpa2 en de router herstart.

Sindsdien verbind de atag zero one weer goed en kan ik er met de atag app ook weer bij (voor het instellen van het klokschema e.d.).

Misschien heeft iemand anders hier ook nog wat aan.

Reputatie 7
Badge +24

Dit is al een oude topic, maar ik wilde hier toch even op reageren als misschien iemand anders nog tegen dit probleem aan loopt.

Mijn netwerk is een week geleden overgezet van telfort naar kpn waarbij de experiabox v10 een nieuwe firmware heeft gekregen. Sindsdien kon mijn atag one zone niet meer verbinden met het internet (wel met de router, maar niet met de cloud).

Niets leek het probleem te verhelpen totdat ik merkte dat de atag voor wifi wpa/wpa2 personal ondersteunde en de router op wpa2 stond. Omdat ik niet wist of wpa2 en wpa2 personal hetzelfde is (op internet kon ik alleen wpa2 personal en wpa2 enterprise vinden) heb ik op de router wpa2 veranderd naar wpa/wpa2 en de router herstart.

Sindsdien verbind de atag zero one weer goed en kan ik er met de atag app ook weer bij (voor het instellen van het klokschema e.d.).

Misschien heeft iemand anders hier ook nog wat aan.

Dan is die atag gewoon een simpel ding wat geen wpa2 ondersteund. Deze gebruikt dan wpa. Dit is wel onveiliger. De kans is aanwezig dat u op uw mobiel of laptop in de toekomt meldingen krijgt dat uw router het onveilige wpa ondersteund.

Kunt u die atag misschien updaten?

Reputatie 2

ook hier problemen met verbinden atag one. heb box12 van KPN. met geen mogelijkheid te verbinden. verbind wel met een hotspot op een telefoon dus de thermostaat kan wel verbinden met een netwerk alleen niet het wifi thuis netwerk. heeft iemand ervaring met een apart accespoint alleen voor de atag one. ( belachelijk dat het eigen niet werkt...)