Vraag

Thuis bioscoop

• 27 februari 2017
  • 5 reacties
  • 264 keer bekeken

L.s.

Met Ziggo ea apparaten die ik met HDMI verbindt met mijn beamer (Philips Sreeneo 1690TV) heb ik geen problemen om op groot scherm te projecteren.

Echter alleen met iTV van KPN wel. Bekend probleem bij zowel Philips (Fabrikant) als Coolblue (verkoper).

Advies van hen:
Bedankt voor uw antwoord. Dus als ik het goed begrijp werkt enkel de Philips niet met de iTV van KPN en andere HDMI apparaten werken wel met de Philips.
Als dat zo is, zou u enkel nog kunnen kijken naar de beelduitvoer instellingen van het iTV kastje. Maar daar kan ik u verder geen ondersteuning in geven. Wellicht kunt u KPN nog vragen wat de opties zijn voor de HDMI output.

Beste KPN help! 🙂

5 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Hmm, apart probleem. Lijkt een HDCP handshake probleem. Gebruik je een niet al te oude HDMI kabel? Ik heb ongeveer 1½ jaar geleden een kabel weggegooit, die ik v.a. het begin (2011) had. Het probleem wat ik had bleek door die kabel te zijn. Er zit nu een 1.4 high speed kabel op.

Welk type itv ontvanger van KPN gebruik je?

(en begrijp ik goed dat je KPN én Ziggo hebt?)
p.s. Philips consumenten electronica is tegenwoordig Z-Koreaans. Alleen de naam Philips wordt gebruikt voor de EU markt. In de rest van de wereld het het TPVision.
Reputatie 7
Badge +30
Misschien verschillende HDCP versies?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Tijn, welkom op het forum! Goed dat je het hier meldt. Gaaf ding die Philips Sreeneo 1690TV. Ik heb geen kant-en-klaar antwoord voor je helaas. Je kan weinig instellingen veranderen in de tv-ontvanger wat dat betreft. Het klinkt inderdaad wel als een HDCP probleem maar wat het exact is weet ik ook niet. Heb je wat aan de tips van de heren boven mij?

Hier vind je ook nog een handige "troubleshoot" pagina voor HDCP problemen. Is wel in het Engels. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Reputatie 7
Het enige dat ik weet is dat je voor de meeste Phillips TV's de HDMI-uitgang van de KPN iTV-ontvanger moet instellen op 1080i en dus niet op automatisch of één van de p-instellingen. Maar of dat voor deze beamer ook geldt weet ik niet.
Reputatie 7
Badge +24
Ik zie meerdere tips om het probleem op te lossen. Heb je al tijd gehad om het te testen Tijn? Ik hoop dat het lukt!

Reageer