Vraag

thuis netwerk

  • 13 January 2019
  • 3 reacties
  • 187 keer bekeken

Hallo,

ik ben al een tijdje bezig met het instellen van mijn thuis netwerk maar lees zoveel verschilende dingen dat ik het ook niet meer hellemaal snap.

ik heb thuis een experiabox v10A daar achter heb ik een nighthawk R7000 in router mode staan. ( ik heb hem niet in bridge mode staan voor meerdere redenen waar onder vlans en parant control) nu is er het volgende probleem ik hem een RJ45 kabel naar boven lopen waar ik een volgende router heb liggen ( de asus RT-AC68U) die ik in bridge modus heb staan zodat ik over alles via de R7000 controle heb.

nu is mijn probleem dat ik boven in die kamer ook een tv kastje van KPN heb staan hoe kan ik die dan aan de praat krijgen. ik heb al meerder dingen gezien met IPTV etc maar tot nu toe wat ik heb gelezen heb ik geprobeerd maar hellaas.

nog kort uitgelegd hoe het thuis gestoken zit

experia box (wifi staat uit)
p1> tv 1
p2>R7000
P3> empty

Nighthwak (wifi staat aan voor alle overige apparaten)(staat in router mode)
P_wlan>experia box
p1>asus RT-AC860
P2 ps4
p3 empty
p4>hue Bridge


Asus (wifi staat aan voor alle overige apparaten )(staat in bridge mode)
P1>nighthawk
P2>tv 2
P3>pc 1
p4>empty

Help hoe kan ik zorgen dat ik de tv boven ook aan de praat krijg hoe moet ik het instellen

ik heb ook al bedacht om via de nighthawk ene vlan in bridge te maken tussen P1 en P3 zodat ik dan via p3 een losse kabel (opnieuw trek van de experia box) waardoor ik toch me router kan behouden in router mode. alleen het probleem is dat dan me asus router niet meer achter mijn nighthwak valt door de VLAN.

3 reacties

Reputatie 7
De TV ontvangers moeten aangesloten blijven op op de Experia Box en kunnen niet aangesloten worden op een achterliggende router.
Je zult de televisie boven dus op de Experia Box moeten aansluiten en niet op de Asus.
Als je een tweede netwerkkabel naar boven kunt trekken, dan ben je snel klaar.
Anders zal je beneden en boven een switch moeten plaatsen zoals de Netgear GS105Ev2 zodat je via één kabel het netwerk van de Experia Box als die van jouw Netgear naar boven kunt brengen.
oohja tuurlijk had ik nog niet over na gedacht dan zou ik mischien zelfs een vlan en trunk port kunnen maken op bijde routers mochten ze dat aan kunnen toch ?
Reputatie 7
oohja tuurlijk had ik nog niet over na gedacht dan zou ik mischien zelfs een vlan en trunk port kunnen maken op bijde routers mochten ze dat aan kunnen toch ?
Die trunk kan je volledig op de switches instellen, de routers hoeven daarvoor geen vlans te ondersteunen.

Reageer