Vraag

Thuisnetwerk, snelheid en Smartdevices

• 19 mei 2017
  • 7 reacties
  • 287 keer bekeken

Hallo!

Ik heb het forum al een beetje afgestruind, maar kan helaas nog geen antwoord vinden op mijn vraag. Ik gebruik alles-in-één thuis, met een Experiabox (H368N).

Op dit netwerk zijn aangesloten:
- Airport TimeCapsule (via kabel)
- Philips Hue (via kabel)
- Amazon Alexa (wifi)
- Sonos (wifi)
- MacBook (wifi)
- iPad (wifi)
- iPhone (wifi)
- HP printer (wifi)

Zeker sinds het aansluiten van de Hue lampen en de Amazon Alexa heb ik het gevoel dat het internet zo traag is, vooral als 1 van de 2 televisie's ook nog aan staat. Op m'n iPhone is het vaak sneller om gewoon via 4G te internetten (filmpjes laden, maar ook gewoon 'Facebooken') dan op het wifi netwerk te zitten.

Is er een manier om dat sneller te krijgen? Ik lees één en ander over splitsen, maar weet dus niet of dit mogelijk is. Wat internet/modem/router ben ik onwijs a-technisch, dus ik heb er echt hulp bij nodig.
Ik zou het graag zo willen hebben dat al die smartdevices een bepaald (klein) deel van het netwerk gebruiken en dat ik met mijn iPhone, iPad en MacBook de snelst mogelijke verbinding heb!

Graag hoor ik of iemand mij kan helpen!

Bedankt! 🙂

7 reacties

Reputatie 7
Wat zegt https://thd-fpi-info.fourstack.nl over de snelheid die op jouw adres haalbaar is?
Gebruik je de wifi van de Experia Box of die van de TimeCapsule?
Draait de laatste versie van de firmware op die TimeCapsule?
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @peeveelee, leuk dat je je vraag op ons forum stelt! Ik zie dat wjb al een aantal goede vragen stelt, wil je daar eens op reageren? Dan kunnen we je vanuit daar verder helpen.
Reputatie 7
Badge +28
We hebben geen reactie meer van je gezien. Heb je een oplossing gevonden? Als we nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden.
Oh sorry! Reactie niet gezien! Ik kom er na het weekend even op terug, probleem nog niet verholpen! Thanks 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Haha dat is goed, wij gaan nergens heen! 😉
Ben ik weer! Sorry voor het wachten.

De website zegt : koper/dsl 51mbit/s

Ik gebruik het wifi van de timecapsule, welke verbonden is via kabel met experia box en volledig geupdate is. Ik doe het via de timecapsule omdat dit ook mijn netwerk harde schijf is!
Reputatie 7
Kan jij eens vertellen wat de DSL status pagina op jouw Experia Box weergeeft bij de actual rate en bij de attainable rate.
Die DSL status pagina kan je bereiken op http://192.168.2.254
Sorry dat het wellicht toch een beetje technisch wordt.

Reageer