Beantwoord

Timecapsule en ExperiaV10 splitten met netgear switch

  • 10 June 2019
  • 13 reacties
  • 310 keer bekeken

Hallo forum leden,

Ik ben met dit forum al erg ver gekomen: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/experiabox-v10-vervangen-voor-apple-airport-time-capsule-469893

Het internet op de Timecapsule (TC) werkt nu, maar de tv werkt dan niet meer. is er een mogelijkheid om de netgear switch Netgear GS105Ev2 het glasvezel signaal vanaf de NTU te splitsen naar de TC voor internet & internet voor tv en telefonie naar de Experiabox te laten gaan? of een mogelijke andere oplossing dat we wifi van mijn TC wel werkt, want achter de TC achter de experiabox plaatsen is geen succes.
icon

Beste antwoord door wjb 10 June 2019, 10:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Nee, dat werkt al geruime tijd niet meer aangezien KPN routed-IPTV gebruikt.
In dat door jou aangehaalde topic heeft de abonnee geen televisie van KPN en dan is het geen enkel probleem.

Wellicht zijn de onderstaande topics interessant voor jouw.
1) Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box
2) Gebruik een eigen router achter de Experia Box
Hoi @FHofman . Ik hoop dat je iets aan het antwoord van @wjb hebt gehad. Mocht je nog andere vragen hebben , stel ze gerust!
Hoi @FHofman . Ik hoop dat je iets aan het antwoord van @wjb hebt gehad. Mocht je nog andere vragen hebben , stel ze gerust!
hoi Erwin,

ik ben nog het een en ander aan het proberen. Ik laat hier weten wat mijn oplossing is. Bedankt voor de support!
Reputatie 7
ik ben nog het een en ander aan het proberen. Ik laat hier weten wat mijn oplossing is.
Bespaar je de moeite en ga geen switch plaatsen tussen NTU en de TimeCapsule en Experia Box. Die "oplossing" gaat uit van "bridged IPTV" en dat is al jaren niet meer van toepassing bij KPN.

Hallo @wjb, en andere forum leden, nog steeds zitten wij met hetzelfde probleem zoals je ziet een jaar geleden. We hebben besloten de apple routers te gaan vervangen, een dure fout…..

met oog op wifi 6 en de nu beschikbare mesh technology leek de TP-Link Deco X60 mij een goeie optie. echter wil ik niet weer de fout ingaan, mijn vraag is of zo’n een systeem samen kan met de experiabox v10, met eigen router functionaliteiten? ook hebben wij vast bellen, TV over internet, en ip camera’s. Ik heb vandaag gebeld met KPN om te kijken of wij de KPN Box 12 mogen ontvangen (deze beschikt over Wifi 6 functionaliteit, dit gaat echter alleen als de Experia box v10 stuk gaat. heeft u enige tips voor mij bij het installeren van een nieuw wifi netwerk. Een optie is ook om te gaan werken met Superwifi van kpn of de Experia extenders hier zit alleen geen wifi 6 bij in. We hebben een woon opervlakte van ongeveer 600m2 op de begane grond 300m2 en de tweede verdieping ook, hier zit nog een tuin omheen waar we graag ook goed ontvangst willen hebben. advies zou erg gewaardeerd zijn, alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat kan prima. Maar wel de tv ontvangers altijd rechtstreeks aan de Experiabox houden. Daar mag de TP-Link niet tussen zitten.

Reputatie 7

Mijn advies zou zijn om geen router achter een Experia Box te plaatsen maar de Experia Box te vervangen door een eigen router.

Op een VDSL aansluiting zou ik persoonlijk gaan voor een FRITZ!Box die vanaf FRITZ!OS 7.20 ook wifi 6 ondersteunt.

Bij een glasvezel aansluiting zou ik persoonlijk kiezen voor een router die geen wifi heeft en goede wifi accesspoints gebruiken. Dit kan overigens ook op een VDSL aansluiting door een Draytek Vigor 130 of 165 in full-bridge voor de eigen router te plaatsen maar dat maakt het wel een kostbare oplossing.

Let op: De TP-Link Deco X60 is niet geschikt om een Experia Box te vervangen.

Mijn advies zou zijn om geen router achter een Experia Box te plaatsen maar de Experia Box te vervangen door een eigen router.

Op een VDSL aansluiting zou ik persoonlijk gaan voor een FRITZ!Box die vanaf FRITZ!OS 7.20 ook wifi 6 ondersteunt.

Bij een glasvezel aansluiting zou ik persoonlijk kiezen voor een router die geen wifi heeft en goede wifi accesspoints gebruiken. Dit kan overigens ook op een VDSL aansluiting door een Draytek Vigor 130 of 165 in full-bridge voor de eigen router te plaatsen maar dat maakt het wel een kostbare oplossing.

Let op: De TP-Link Deco X60 is niet geschikt om een Experia Box te vervangen.

Bedankt @wjb voor het advies en de snelle reactie! Een eigen modem voor de router zou inderdaad fijn zijn, alleen het instellen gaat mijn technische kennis te boven en ik wil niet voor altijd bezig zijn met het WiFi netwerk goed krijgen, of als de tv niet werkt, etc (genoeg getobd met de Apple routers). En het word dan inderdaad best prijzig. Inmiddels Word de nieuwe kpn box 12 opgestuurd, maar superwifi en de extenders van kpn volgen niet het WiFi 6 standaard. Ik heb al geïnformeerd en de kpn box 12 kan niet in bridge modes, is het het zo dat net als bij de AirPort Extreme en time capsule dat deze niet goed functioneren achter het modem van kpn? En is dat omdat ze een igm snooping server missen? Is er een merk bekend dat een WiFi 6 mesh netwerk aanbied dat goed achter de kpn modem werkt? 

Reputatie 7

Als je echt plug en play wilt en geen gedoe wilt met "moeilijke" configuraties, kies dan voor de FRITZ!Box. Die heeft een configuratiewizard voor KPN netwerken en ondersteunt vanaf FRITZ!OS versie 7.20 wifi 6.

Wifi 6 vind ik op dit moment persoonlijk nog niet zo interessant aangezien mijn mobiele devices geen wifi 6 ondersteunen en ik met wifi 5 ook 500Mbps via wifi kan halen.

 

Ik lees overigens dat je een enorme woning hebt en dan zal je wel een aantal mesh nodes nodig hebben om dat allemaal van wifi te voorzien.

Reputatie 7
Badge +24

Inmiddels Word de nieuwe kpn box 12 opgestuurd

Waarom nu wel? Hoe heeft u ze zo ver gekregen?

Als je echt plug en play wilt en geen gedoe wilt met "moeilijke" configuraties, kies dan voor de FRITZ!Box. Die heeft een configuratiewizard voor KPN netwerken en ondersteunt vanaf FRITZ!OS versie 7.20 wifi 6.

Wifi 6 vind ik op dit moment persoonlijk nog niet zo interessant aangezien mijn mobiele devices geen wifi 6 ondersteunen en ik met wifi 5 ook 500Mbps via wifi kan halen.

 

Ik lees overigens dat je een enorme woning hebt en dan zal je wel een aantal mesh nodes nodig hebben om dat allemaal van wifi te voorzien.

Super, ik denk dat de fritzbox wel een uitkomst zou kunnen zijn. bedankt voor het advies.

Inmiddels Word de nieuwe kpn box 12 opgestuurd

Waarom nu wel? Hoe heeft u ze zo ver gekregen?

uit onze specifieke situatie, echter zijn we nu aan het kijken met kpn wat beter werkt fritzbox of kpn box 12.

Reputatie 7
Badge +24

Wat is er zo specifiek aan uw situatie dan?