Beantwoord

Toegang tot netwerk ontzegd voor bepaalde apparaten

  • 6 March 2020
  • 15 reacties
  • 750 keer bekeken

Badge

Helaas sinds korte tijd een Huawei toestel dat geen verbinding maakt met onze WiFi (begane grond). Hierop steevast de melding dat toegang ontzegd is en er wel automatisch verbinding wordt gemaakt met de WiFi zender van de 1e etage.

Het werkte voorheen overigens wel en lijkt nu opeens een probleem te zijn.

Ook die van de 2e verdieping pakt hij zonder problemen.

Snappen er niets van en hebben alle stappen die elders op dit forum genoemd zijn al geprobeerd. Zowel mbt het mobiele toestel en de Experia box.

Is er misschien pas een update gepushed?

Netflix hapert namelijk ook sinds kort en de tv box (dat zwarte boxje) start zichzelf dan vanzelf weer op.

 

Heb helaas al te veel uren met de helpdesk contact gehad (en in de wacht gestaan) in het verleden en probeer het maar eens via dit forum.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 16 March 2020, 21:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 1
Badge

Probeer eens een speedtest uit, zowel bekabeld als draadloos.

Heb je glasvezel of dsl?

Zijn er dingen veranderd rondom het modem? Soms staat het modem bijvoorbeeld in een meterkast, voorheen kan zo’n meterkast altijd open hebben gestaan, maar nu bijvoorbeeld dicht, dit zou het signaal in principe al kunnen belemmeren.

 

Badge

Dank je voor de suggesties. Er is in de locatie niets veranderd, het WiFi netwerk is ook gewoon zichtbaar (zeer krachtig). Enkel dat ene  toestel krijgt geen toegang. Ik neig er heel sterk naar om dit niet aan het betreffende toestel te linken maar meer de modem.

 

 

Dat vind ik opmerkelijk. Alle andere toestellen doen 't wel maar de Huawei niet. Dan zou ik juist daar als eerste gaan zoeken. Heeft dat toestel nog Android of al Huawei's eigen nieuwe OS (vanwege de Trump ban voor Chinese producten). Is er recent nog een update geweest voor de Huawei? 

Badge

Wij hebben 1 modem, en bekabeld naar de 1e en 2e etage een versterker staan (geplaatst door KPN (WiFi door je hele huis garantie..).

Het enkel die hoofdmodem waarop de toegang ontzegd wordt. Lijkt mij dat daar het probleem zit.

maar hoe ik dat oplos zonder uren onvruchtbaar met de help-desk aan de lijn te zitten is mij een vraag. Hoop dus zeer dat KPN zelf contact zoet nav deze post.

Badge

NB, ons guest network staat enkel aan voor 2.4ghz. Ook daarop wordt de toegang ontzegd.

het enige wat ik nog kan bedenken is om de modem te resetten. Waarschijnlijk door vele problemen met KPN in het verleden, zitten we dan maandag met een probleem (werken 2 personen vanuit huis en een verbinding is cruciaal voor ons).

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Meerkoet078, welkom.

Ik ben wel benieuwd op welk WiFi kanaal staat het modem? Kan het zijn dat jouw toestel niet samenwerkt met dat kanaal? Heb je deze al eens veranderd? En heb je een screenshot van de melding op jouw toestel?

En Neflix hapert ook geef je aan. Alleen Netflix? Via de ontvanger? Heb je die al een reset gegeven? Zo krijgt de ontvanger de nieuwste firmware. Start die daarna nog steeds weer opnieuw op? 

Of kijk je Netflix via Smart tv en WiFi. Heb je dan de mogelijkheid om de tv met een kabel te testen? Doet het probleem zich dan nog steeds voor?

En kun je ook gelijk jouw Forumprofiel voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant, dan kan ik daarmee verder indien nodig. 

Badge

Hoi @Meerkoet078, welkom.

Ik ben wel benieuwd op welk WiFi kanaal staat het modem? Kan het zijn dat jouw toestel niet samenwerkt met dat kanaal? Heb je deze al eens veranderd? En heb je een screenshot van de melding op jouw toestel?

En Neflix hapert ook geef je aan. Alleen Netflix? Via de ontvanger? Heb je die al een reset gegeven? Zo krijgt de ontvanger de nieuwste firmware. Start die daarna nog steeds weer opnieuw op? 

Of kijk je Netflix via Smart tv en WiFi. Heb je dan de mogelijkheid om de tv met een kabel te testen? Doet het probleem zich dan nog steeds voor?

En kun je ook gelijk jouw Forumprofiel voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant, dan kan ik daarmee verder indien nodig. 

Hoi Bart,

 

Forumprofiel compleet gemaakt.

 

het wijzigen van het wifi kanaal via;https://www.kpn.com/zakelijk/service/internet/wifi-instellen/kanaal-wijzigen-modem.htm

werkt de v10A identiek aan de v10?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

https://forum.kpn.com/internet-9/slechte-wifi-op-experiabox-v10a-470101#post743389

Reputatie 7
Badge +20

Yes, dat gaat hetzelfde. Je kan ook de WiFi manager ervoor doorlopen. Die optimaliseert de WiFi. 

En is het gelukt met Netflix?

Badge

Yes, dat gaat hetzelfde. Je kan ook de WiFi manager ervoor doorlopen. Die optimaliseert de WiFi. 

En is het gelukt met Netflix?

nee helaas, wordt er alleen maar slechter op. Nu is er ook een WiFi versterker welke zichtbaar is maar waar niet meer mee verbonden wordt. Stuur maar iemand langs, ben het helemaal zat.

Badge

Inmiddels een afspraak gemaakt voor de 18e

Wordt helaas dus 3 dagen aanklooien tot het verholpen is.

ingelogd op de Experia box.

wifi laat hij niet zien, wel WLAN, is dat hetzelfde?

2.4 ghz stond op channel 1

5ghz stond op channel 100preferred

Heb ze daar ook weer op teruggezet. Aanpassen naar een ander kanaal zorgde ervoor dat geen enkel apparaat meer verbinding kon maken “password incorrect “…

 

Badge

update;

Wifi namen aangepast zodat 2.4 en 5ghz een eigen naam hebben. De Huawei heeft weer verbinding.

Aangezien er bij de WiFi versterkers geen verbindingsproblemen waren blijf ik daar van af. 

De geplande afspraak laat ik wel doorgaan, want helemaal zoals het (volgens mij) hoort gaat het nog niet.

De WiFi manager heb ik nog niet doorlopen. Raadt je dat nog wel aan?

Reputatie 7
Badge +20

Er komt dus een monteur. Dat is fijn. Ik ben benieuwd naar zijn bevindingen. En ja ik wil je zeker aanraden om de WiFi Manager te doorlopen. Deze optimaliseert namelijk de WiFi. Dus hopelijk geeft dat nog verbetering.

Badge

De monteur is dus niet gekomen, zat er in met alle maatregelen. Had echter wel zo netjes (en bijna vanzelfsprekend) geweest als dit even duidelijk gemaakt was. Zat 's morgens al om 07:00 aan de telefoon voor de service-afdeling. Helaas is het telefonische systeem dusdanig onvriendelijk dat je met geen mogelijkheid doorverbonden wordt. Je wilt immers niet opeens met voorrijdt kosten geconfronteerd worden. Vanaf 08:00 was er een wachtlijst van 20 minuten en heb ik het maar opgegeven.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat was zeker wel zo netjes geweest. Excuses dat het niet is gebeurd. In ieder geval heeft dit te maken met corona. Er zullen dan ook geen kosten in rekening gebracht worden. WiFi monteur zal dan ook tijdelijk even niet komen. Eerst de WiFi managers op de overige tips uit dit WiFi Topic. En anders moeten we wachten tot het weer normaal is en de WiFi monteur weer langs kan komen.Â