Vraag

Toevoegen van nest3 thermostaat in experiabox V10

• 6 februari 2017
  • 3 reacties
  • 331 keer bekeken

Dit doet u door het IP-adres van de Thermostat in te voeren onder Port Forwarding op uw modem. Het IP-adres vindt u in de Thermostat door naar instellingen te gaan, voor technische info te kiezen en dan naar netwerk te gaan. Daar vindt u het IP-adres van uw Thermostat. Vervolgens opent u voor dit IP-adres poort 80, 443, 1935, 9543 en 11095. Als laatste raden wij aan om het kanaal van uw modem te controleren. Omdat de Nest Thermostat een Amerikaans product is, kan deze alleen goed functioneren op kanaal 1-11. Het kanaal staat vaak ingesteld op ‘automatisch’, maar de Nest Thermostat werkt het beste op kanaal 1, 6 of 11. Dit moet ik doen omdat mijn nest niet goed werkt ivn overhitting chip.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nee dat is allemaal niet nodig. Poort 80 en 443 inkomend is sowieso onnodig. En ik vermoed dat die andere poorten ook niet nodig zijn als inkomende poorten. Het enigste wat nodig is intern IPv6 en DHCP
Bedankt hoe stel ik dat in op mijn v10 experiabox
Reputatie 7
Badge +30
Je hoeft niets te doen. Je kan de nest verbinden via WiFi en dan werkt het. Forwarding is totaal niet nodig, het WiFi kanaal zou eventueel veranderd kunnen worden (lees hier meer over hoe je het WiFi kanaal wijzigt). Daarnaast draait DHCP standaard op de V10

Reageer