Vraag

Toewijzing DNS veranderen bij DHCP Huawei B525s modem?

• 27 april 2018
  • 5 reacties
  • 187 keer bekeken

Reputatie 1
Ik wil dat apparaten in het netwerk (bedraag en draadloos) bij het verbinden automatisch een bepaalde dns toegewezen krijgen. Ik kan niet vinden waar ik deze instellingen kan wijzigen op het modem... Iemand?

Dank!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sarcas, welkom op ons Forum!
Dit zou je onder instellingen moeten vinden, door erop in te loggen via http://192.168.8.1 . Als het er tussen staat, zou je het moeten kunnen aanpassen naar een andere DNS. Inhoudelijk kan ik je hier niet verder mee helpen, misschien dat @jrxs4all of @tmoesel hier nog een creatief antwoord op hebben?
Reputatie 1
Tja, daar zou je het verwachten, maar het staat er niet bij. Vandaar mijn vraag. Ik heb het inmiddels opgelost door de dhcp service van het modem uit te zetten zodat een andere router waar de dns-servers wel bij te configureren zijn, dit heeft overgenomen. Het is een omweg, maar het werkt.
Reputatie 7
Badge +30
Klopt, daar is het ook niet te vinden.

Omzeilen, door een eigen DHCP te draaien is een optie.
Volgensmij moet het via de API (eventueel via de Huawei Toolbox) aan te passen zijn.

Robin
Reputatie 5
Badge +6
Andere router is goeie optie, nog flexibeler is b.v. dnsmasq gebruiken op een Single Board Computer of virtuele machine o.i.d., dan kun je met tags ook per apparaat vrijwel alles aanpassen en dirigeren.
Reputatie 1
Dat is eigenlijk hoe ik het doe, via pi-hole op een Raspberry Pi 🙂

Reageer