Vraag

Toon Eneco slechte wifi verbinding met experiabox v10a

  • 14 april 2019
  • 6 reacties
  • 753 keer bekeken

Badge
Wie heeft er ervaring met de thermostaat Toon van Eneco icm experiabox v10a

Bij ons valt regelmatig de wifi uit op de toon, volgens Eneco ligt dit aan de v10a

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Mikky! Er is geen storing bekend tussen de Toon en de V10A. Krijg je ook een foutcode te zien? D01 is een storing tussen de thermostaat en de Experia Box. D02 is een probleem met de verbinding naar internet en D03 betekent dat de Eneco server niet bereikt kan worden.

Staat de thermostaat dicht bij de Experia Box in de buurt? Is de signaalsterkte wel in orde? En hebben andere (draadloze) apparaten ook problemen of werken die stabiel?

Bij sommige apparaten, misschien ook bij de Toon, lijken problemen te ontstaan omdat de Experia Box zowel een 2,4Ghz als 5Ghz netwerk uitzendt. In theorie hebben beide netwerken niets met elkaar te maken en Toon ondersteunt geen 5Ghz, maar je kunt als test de netwerknaam eens aanpassen. Dat doe je als volgt.
Als dit niet werkt kun je met dezelfde servicetool de naam weer terugzetten.
Badge
Hoi Joran.

Ik heb de toon op 2.4 GHz draaien.
Ik heb al een stappenplan doorlopen die ik van Eneco heb gekregen.

Toon geeft zeer regelmatig een melding dat hij niet verbonden is met de router.
Een minuut later is deze weer hersteld.
We hadden eerst een Experiabox v8 dit was geen probleem.
Nu met de v10a is dit wel.

Eneco zegt dat dit komt door de v10 box.
Alle andere apparaten hebben geen last van wifi uitval. Is alleen de toon
Reputatie 7
Badge +28
Helder! Kun je jouw profiel nog aanvullen met je adresgegevens en klantnummer? Ik kijk eerst even na of ik een probleem kan vinden in de instellingen van de Experia Box, anders gaan we op zoek naar een andere oplossing.
Badge
Hoi Joran

Ik heb alles aangevuld, hoor het graag
Reputatie 7
Badge +28
Dank! De instellingen zien er prima uit. Ik begrijp dat 5Ghz helemaal is uitgeschakeld en de glasvezellijn zelf ziet er ook stabiel uit.

Ik heb geen andere meldingen kunnen vinden over problemen met de V10A en Toon. Op een enkel bericht op het Eneco forum na ook niets. Een algemene storing lijkt het dus niet te zijn. Duidelijk is wel dat de problemen zijn ontstaan sinds het vervangen van de Experia Box. Ik zorg dat er een nieuwe jouw kant op komt. Daarover heb ik je een privébericht gestuurd.
Reputatie 5
Ik vind op het internet al heel lang meldingen van Toon en wifi, dat is niet persé i.c.m. met een v10a maar meer een algemeen probleem met Toon. Kijk voor tips ook eens op onderstaande links, wellicht biedt dat een oplossing...

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/wifi-15399

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/toon-en-wifi-tips-en-oplossen-installatieproblemen-4644

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/verbinding-met-toon-van-eneco-zeer-onstabiel-23943

Reageer