Beantwoord

Toon geen verbinding met router

  • 10 november 2017
  • 16 reacties
  • 2660 keer bekeken

Hoe geef ik de toon een vast ip adres

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door wjb 10 november 2017, 14:44

Dit riekt dan naar een probleem van de Toon zelf.
Heb je met een ander mobiel apparaat wel netjes een wifi verbinding als je bij die Toon staat?
Heb je het forum van Toon ook al bekeken?
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Login op de Experia Box via http://192.168.2.254 en maak een DHCP binding aan voor de Toon.
Daarvoor heb je het MAC adres van de Toon nodig en die kan je terugvinden op in de DHCP cliënt list.
Dank je wel. Deze stap is gelukt. Maar nog steeds is toon de verbinding met de router kwijt
Reputatie 7
Kan je dan eens een screenshot plaatsen van:
1) De DHCP binding waarbij zowel het MAC adres als het LAN IP adres (192.168.2.?) zichtbaar zijn.
2) Het kanaalnummer van de 2.4GHz wifi. Deze mag niet op automatisch, 12 of 13 staan.
3) De mode van 2.4GHz wifi, deze moet op mixed staan zodat ook 802.11g ondersteund wordt.
Hoop dat deze duidelijk is
Hier hoe de WiFi staat
Reputatie 7
En wat krijg je als je naar http://192.168.2.6 gaat?
Deze site is niet bereikbaar. Maar komt dat niet omdat toon nu geen verbinding heeft met de router
Deze melding
Reputatie 7
En wat krijg je op de Toon zelf te zien bij de Internetinstellingen?

Helemaal niks. Toon is niet verbonden met de router. Storing D01
Heel soms als ik alles een paar keer reset heeft hij even verbinding
Reputatie 7
Dit riekt dan naar een probleem van de Toon zelf.
Heb je met een ander mobiel apparaat wel netjes een wifi verbinding als je bij die Toon staat?
Heb je het forum van Toon ook al bekeken?
Ja hoor allemaal prima. Eneco kijkt er ook al naar maar die gaf aan dat vast ip zou moeten werken. Nou niet dus
Reputatie 7
Als jij op de Toon de Internetinstellingen opnieuw gaat instellen, dan kom je daar ook dat MAC adres tegen. Komt dat overeen met het MAC adres in de DHCP binding?
Als je op de Toon echt het wifi netwerk van de Experia Box opnieuw selecteert en het wachtwoord opnieuw invult, blijft de wifi verbinding daarna dan nog steeds niet in stand?
Ben nu beide aan het terugzetten naar fabrieksinstelling. Daarna maar eens opnieuw instellen. Toon vindt ook nu niet de WiFi meteen
Maandag komt er eerst een.monteur van toon. Hij ziet namelijk geen enkele internet verbinding momenteel na de nieuwe installatie

Reageer