Vraag

TOON van Eneco maakt geen verbinding met Experia Box 12. Hoe geef ik TOON een vast IP-adres?

  • 18 October 2021
  • 10 reacties
  • 1026 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds vandaag heb ik glasvezel en een nieuw modem experia12 van kpn, echter krijg ik de TOON van eneco niet verbonden met mijn wifi netwerk, hij vindt überhaupt geen netwerk meer nu, wat kan ik doen en hoe kan ik de toon een vast ip adres geven in mijn modem?

gr.Anky 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 1
Badge

Weet aub uemand wat ik aan mijn bovenstaande probleem kan dien?

Weet aub uemand wat ik aan mijn bovenstaande probleem kan dien?

Ziet hij zelfs de wifi van de buren niet?Of is er geen ander netwerk in de buurt?

Als er geen ander netwerk in de buurt is probeer dan;als je een hotspot aanzet op je telefoon of hij dat dan wel een netwerk ziet.

Reputatie 1
Badge

@martijn197108 , nee hij ziet geen enkel netwerk meer, nadat ik de toon uit en aan gezet heb, heeft hij 1x het netwerk laten zien, toen heb ik mijn nieuwe wifi ww. Ingevuld, maar dat pakt hij ook niet, hij blijft zoeken, nu ziet hij weer helemaal niks meer. Hotspot vindt hij ook niet 

Reputatie 1
Badge

Ik heb net een mail ontvangen van Eneco-toon, ik moet in mijn modem het mac-adres van toon invullen en dan daar een ip-adres aan koppelen? Hoe moet ik een ip adres maken ? Dat kan ik toch zelf niet doen?, sorry voor mijn vragen hier allemaal, maar ik ben maar een leek 

Ik heb net een mail ontvangen van Eneco-toon, ik moet in mijn modem het mac-adres van toon invullen en dan daar een ip-adres aan koppelen? Hoe moet ik een ip adres maken ? Dat kan ik toch zelf niet doen?, sorry voor mijn vragen hier allemaal, maar ik ben maar een leek 

als het goed is hoeft dat niet.Met de v8 had U nooit problemen? 

Ik ben ook geen super expert op dit gebied maar ik weet dat het zou kunnen helpen om 5ghz uit te zetten.Mocht dat ook niet werken zou het kunnen zijn dat je thermostaat alleen wpa ondersteund.Dan zou je een v10 moeten aanvragen,die kan nog wel met wpa werken. 

Reputatie 1
Badge

@martijn197108 als ik dev5ghz uitzet, heb ik dan nog wel snel en stabiel wifi ontvangst? Of maakt dat geen verschil

@martijn197108 als ik dev5ghz uitzet, heb ik dan nog wel snel en stabiel wifi ontvangst? Of maakt dat geen verschil

Ligt eraan welk abonnement je hebt, 2.4ghz ondersteund tot 150mbps.Dat lijkt me snel zat.De v8 had ook alleen 2.4ghz.5ghz hoeft ook maar tijdelijk uit,zodra de toon verbonden is kan je het gewoon weer aanzetten. Maar zoals eerder gezegd kan het ook zijn dat hij alleen wpa ondersteund,dus dan moet je een v10 aanvragen. 

Reputatie 1
Badge

Helemaal goed, ik ga het uit proberen, je hoort nog van me🥴🥴😀