Vraag

TP-link extender koppelen aan experia box V10A

  • 22 April 2020
  • 12 reacties
  • 5324 keer bekeken

Hallo allemaal,

ik heb een simpele vraag: TP-link extender koppelen aan KPN experia box V10A.

Is dit mogelijk ja/nee ?

Zo ja, hoe kan ik dit doen?
 

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Groeten Marcel Kuijper

www.AffordableAfricaSafaris.com


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ja het kan, maar met een WiFi extender vergroot je het bereik maar halveer je je snelheid. Ik zou voor een of meerdere Accesspoints kiezen om de snelheid te behouden.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marcel Kuijper, welkom op het forum! 
Inhoudelijk kan ik je niet veel advies geven over TP Link wifi extenders maar wij hebben misschien ook een oplossing voor je.
Met onze online wifimanager moet je je bereik en snelheid een stuk kunnen verbeteren! Mocht dit programma er met de instellingen niet uit komen biedt hij ook wifiversterkers aan!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marcel Kuijper, is het nog gelukt een oplossing te vinden om je wifi uit te breiden?

Reputatie 7
Badge +24

Ja het kan, maar met een WiFi extender vergroot je het bereik maar halveer je je snelheid. Ik zou voor een of meerdere Accesspoints kiezen om de snelheid te behouden.

Bedraad aangesloten accespoints dus...

Hallo Thomas, dank voor je bericht. Helaas is de WiFi niet beter geworden na de test die we via de wifimanager hebben gedaan. Er werd een alternatief aangeboden om ons een gratis 2e Experia Box toe te sturen.

In dit proces kwam een error nadat aangegeven had waar ik dat apparaat bezorgt wilde krijgen. Ik koos 1 vd gegeven opties door KPN.

 

wellicht kunt u hier nog even naar kijken.

Mvg Marcel Kuijper

Reputatie 7
Badge +20

Ah duidelijk, dan moet dat de oplossing zijn. Ik hoor via diverse kanalen dat de wifimanager het wat zwaar heeft de laatste dagen.
In dit geval is het een beetje 50-50 of ze verzonden zijn. Heb je later nog iets van een bevestiging gekregen?
Kun je anders je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marcel Kuijper, is het nog gelukt een oplossing te vinden?

Goedemorgen Thomas,

 

wederom dank voor je terugkoppeling.

We hebben inmiddels 2 nieuwe kastjes gekregen ondanks het feit dat er bij de aanvraag een error in beeld kwam.

Wij hebben een Experia Box V10A. Als ik dan de beschrijving lees die bij de nieuwe kastjes is meegeleverd dan zouden wij maar 1 kastje nodig hebben op de plaats waar we slecht WiFi ontvangst hebben in huis.

Voor alle andere Experia Boxen anders dan de V10A zijn 2 kastjes noodzakelijk. Omdat ik wat problemen had met het installeren van het “extra” kastje op zolder (de plek van het slechte WiFi in huis) heb ik contact gehad met een collega van je bij KPN. Die persoon vertelde mij wel beide kastjes te plaatsen ondanks de V10A die wij hebben.

Ik heb nu het 2e geleverde kastje naast de Experia Box V10A geplaatst en gekoppeld middels de kabel zoals beschreven in de uitleg bij de geleverde kastjes.

Nu weet ik niet of dit enig verschil maakt in WiFi snelheid in huis. Het kastje op zolder doet zijn werk wel prima want daar lijkt het probleem verholpen al moet ik daar het device (bv IPad) bij gebruik op zolder eerst helemaal opnieuw opstarten zodat de IPad kan koppelen met het kastje. Dit gaat niet automatisch.
 

Is je advies om het het extra kastje welke ik gekoppeld heb aan de V10A te laten zitten onder het kopje “baat het niet, schaadt het niet” of kan ik die beter loskoppelen en verwijderen?

Alvast dank voor je advies.
Groeten, Marcel Kuijper

 

www.AffordableAfricaSafaris.com

Reputatie 7
Badge +20

Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
De wifi experia's breiden vooral het bereik van je wifi erg uit en maken het niet perse sneller. Wat voor snelheden meet je ongeveer?

Als je een V10a hebt hoeft de eerste wifi experia niet bij de experiabox in de buurt te staan maar moet hij hier wel met een internetkabel op aangesloten zitten. Om je bereik te vergroten is het wel raadzaam hem verder weg te zetten.
Als je een ander type modem hebt is het noodzakelijk het wifi van je experiabox uit te zetten om een goede verbinding te krijgen, de eerste wifi experia is dan vaak het handigst bij je experiabox in de buurt.

Reputatie 7
Badge +24

Kun je die 2de Experia WiFi niet op de eerste verdieping zetten?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marcel Kuijper, we zijn inmiddels weer een paar dagen verder. Is het nog gelukt een oplossing te vinden?

Wat mij opvalt is dat NIEMAND antwoord geeft op de gestelde vraag!!! Ik zit met hetzelfde probleem: vanwege Wifi-problemen kreeg ik een niieuw modem toegestuurd (experia V10 als opvolger van een V5. Hoe krijg ik nu de al aanwezige Link-extender aan de praat? Tot nu toe voldeed die geheel aan de gesteld eisen c.q. verwachtingen!

Graag alsnog een duidelijke instructie!

Met vriendelijke groet,

 

Hems de Vries

=====