Beantwoord

TP link managed switch heeft geen internet achter Experiabox V10a

  • 4 November 2019
  • 3 reacties
  • 208 keer bekeken

Hoi,

 

Ik heb sinds gisteren de Experiabox V10a aangesloten op het glasvezel. TV met 4k decoder en beide wifi netwerken doen het (2,4ghz en 5ghz). 

 

Ik heb een managed switch (TP Link TL-SG108PEachter de Experiabox gehangen. De apparaten die aangesloten zijn op deze switch hebben geen internet. Hoe kan dit?

 

Het lijkt erop dat de switch geen internet signaal ontvangt van de EB. Kan dit te maken hebben met de IP range o.i.d.?

 

Groet Simon

 

[i]*Admin: topic verplaatst naar juiste board[/i]

icon

Beste antwoord door simonjanssen 4 November 2019, 20:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Misschien een erg overbodige vraag, maar heb je deze switch voorzien van voeding via de bijgeleverde adapter?

Ik gebruik de 5-poorts versie van die switch en die werkt prima.

Hoi Ernst-Jan,

 

Correct, de voeding die ik gebruik is hetzelfde en werkt. In de meterkast heb ik de 8 poorts variant. 

 

Voel me een beetje blond. Ik had de setting in de switch nog op static IP staan en niet meer op DHCP hierdoor had de switch een andere IP range dan de Experiabox. Het werkt nu.

 

Dank iig voor je snelle reactie!

 

Groet Simon

Reputatie 7
Badge +7

:sunglasses:

 

Ach, we hebben allemaal zo onze momenten. Ik rolde vorige week een verlengsnoer uit naar de meterkast zodat de elektricien licht had bij het knutselen waarvoor de stroom er even af moest. De man merkte droog op dat de stroom er af ging. Dus dat verlengsnoer…

En ik bood hem koffie aan… uit de Nespresso. Die geen stroom had.

Ben grijs, niet dubbelblond.

Reageer