Beantwoord

traag en wegvallend wifi

  • 9 June 2021
  • 6 reacties
  • 26 keer bekeken

Sinds een paar weken zou het appartementsgebouw waarin ik woon voorzien zijn van 5G. Een klein probleempje. Sinds KPN z’n uiterste best heeft gedaan om de kwaliteit te verbeteren is het alleen maar slechter geworden.

Ik moet nu zo ongeveer bij iedere nieuwe website de ‘probleemoplosser’ benutten en misschien dat het dan wel lukt.

ik heb een Experia V8 modem.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 10 June 2021, 10:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Joke Veldman, welkom op ons forum!
5G staat los van wifi maar een slechte wifiverbinding schiet je natuurlijk niets mee op!

Zou je onze online wifimanager eens volledig willen doorlopen? Hiermee moet je in je hele huis goed wifi kunnen krijgen!

Ik realiseerde mij na plaatsing van mijn bericht, dat 5G heel wat anders is dan glasvezel. Sorry daarvoor.

De wifimanager heb ik doorlopen, ik reset de router-/modem zo goed als elke dag minimaal 1 keer. 

Op het moment dat hier glasvezel in het hele appartementencomplex wordt aangelegd en daarna nog eens wordt aangegeven, dat de kwaliteit van onze verbindingen toch wel ernstig optimaal gaat worden……. er vindt nog een keer een ´onderhoudsbeurt plaats waardoor de kwaliteit nog verder gaat verbeteren´……...geweldig!

En daarna……. slecht, echt vreselijk irritant. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de toelichting @Joke Veldman, aan het einde van de wifimanager komt deze ook altijd met een conclusie. Waar komt deze bij jou op uit?
Ervaar je deze slechte verbinding alleen op apparaten via wifi of heb je ook een computer met een internetkabel?

Ik heb Iphone en Ipad, zonder (bijna) problemen. Dus dat gaat wel goed. Mijn desktopcomputer is draadloos verbonden met internet. Ik heb via de wifimanager de tests gedaan en daar kwam feitelijk uit dat het cijfer dat ik aangaf voor de kwaliteit, dat dat het hoogst haalbare was. In één situatie heb ik het cijfer 1 gegeven (ik moest vrijwel bij iedere nieuwe website een netwerkcontrole uitvoeren) en in één situatie heb ik een drie gegeven, omdat ik ook wel eens een nieuwe website kon benaderen, zonder netwerkcontrole. Ik heb de router ´tig´ keer uitgeschakeld en dus gereset, maar dat gaf geen oplossing. 

De problemen zijn ontstaan nadat glasvezel voor het gehele appartementencomplex was aangelegd (er waren nog de nodige bewoners die geen glasvezel hadden). Daarna werd het slechter. Nadat een ´onderhoud´ door KPN was gepleegd waren we in een drama belandt.

Sinds het afgelopen weekeinde, echt waar, gaat alles zoals het zou moeten. Geen enkel probleem. En nee, ik heb zelf niets veranderd, niet met de apparaten, niet met de router, niet met de kabelaansluitingen. 

Het is weer prettig werken!

Reputatie 7
Badge +20

Ahh, nou dat is inderdaad wel merkwaardig maar fijn dat alles nu weer werkt!

Mocht het nou toch ineens weer minder worden laat het ons dan vooral weten!

Zal ik zeker doen! Dank je wel!