Beantwoord

Traag internet

  • 22 July 2020
  • 16 reacties
  • 162 keer bekeken

Al ruim 20 jaar klant bij Kpn en dat bevalt in de basis dus prima. Nu al wel geruime tijd problemen met traag en wegvallende wifi-signalen. Wifi manager al vaak geprobeerd maar bied geen oplossing. Nu is daar super wifi en dan lijkt de beste oplossing voor het probleem. Echter moet ik als trouwe klant €150,- euro voor gaan afrekenen en dat terwijl nieuwe klanten deze gratis hebben ontvangen. Dat lijkt mij de omgekeerde wereld. Zou het niet eerst zo moeten zijn dat bestaande klanten gewoon waar krijgen voor hun abonnementsgeld wat ik in mijn geval al nu al heel wat jaren betaal.? Voor de duidelijkheid ik zou op mijn adres 130mbitps binnen moeten krijgen maar het komt op de 1e verdieping van niet verder dan max 40mbitps via de wifi laat staan op de 2e verdieping.  

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 3 August 2020, 13:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

De super wifi's zijn niet de beste oplossing voor uw probleem. Dat zijn de experia wifi's. Die moeten met een kabel aangesloten op de experiabox en duw krijgt u vaak gratis mits uw snelheid onder de 20Mbt/s is. U begrijpt ook wel dat de dure super wifi's niet gratis gegeven kunnen worden. Dat zou zoveel geld kosten en dan gaan de prijzen omhoog. Die de Wi-Fi manager nog een keer en neem er de tijd voor.https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Dat gaat alleen als ik dan kabels door mijn hele huis ga trekken. Die superwifi's zijn wel degelijk gratis verstrekt aan nieuwe klanten. Onderhand heb ik aan winstmarge in mijn abonnementskosten van de afgelopen jaren die dingen al lang en breed tig keer betaalt. En heeft dus niets te maken met het duurder worden van een abonnement. Maar meer met hoe zorg je als bedrijf dat je trouwe klanten bezorgd waar ze voor betalen namelijk goed en betrouwbaar internet en wifi.

Reputatie 7
Badge +24

Dat gaat alleen als ik dan kabels door mijn hele huis ga trekken. Die superwifi's zijn wel degelijk gratis verstrekt aan nieuwe klanten. Onderhand heb ik aan winstmarge in mijn abonnementskosten van de afgelopen jaren die dingen al lang en breed tig keer betaalt. En heeft dus niets te maken met het duurder worden van een abonnement. Maar meer met hoe zorg je als bedrijf dat je trouwe klanten bezorgd waar ze voor betalen namelijk goed en betrouwbaar internet en wifi.

Nee, de SuperWiFi's kregen nieuwe klanten als ze hun welkomstkorting inleverden. Ze "kochten" de SuperWiFi's dus met hun welkomstkorting. Maar hoe dan ook, de actie is nu voorbij.

Kabels leggen is ook de beste manier. De SuperWiFi's communiceren onderling met elkaar ook gewoon via WiFi. Als u ergens in huis slecht WiFi heeft, dan kunt u daar wel een SuperWiFi neerplanten, maar deze zal dan net zo goed slechte ontvangst hebben. Met de SuperWiFi's wifi op zolder krijgen is daardoor eigenlijk gewoon niet haalbaar.

Reputatie 1

Hier op het adres idem dito,

Wij zijn overgestapt van een alles in 1 pakket met glasvezel naar hussel 200 met tv.

Echter haalde wij met het eerste pakket slechts tussen de 35/45  mbit (op glasvezel). De monteur was de deur uitgegaan, resultaat hetzelfde. WiFi manager paar x gedaan door huis, en alles gevolgd via het dashboard van devolo en die geeft aan 4-500 mbit ? WiFi boven matig, WiFi buiten ( met deur open, bij de deur ook matig) in de voortuin max WiFi maar daar koop ik nks voor.

Ik verwacht gewoon als ik 200mbit betaal er zo rond de 200 ook gegeven wordt. Sowieso in het gehele huis.

Overigens geeft de devolo dash nu 2 kastjes weer en eentje blijft blanco. Dit was eerst niet zo. Kastje gecontroleerd, gereset, devolo dash opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat.

 

Overigens deel ik de mening help je klant,ook aan goed apparatuur, zeker na jaren trouw betalen.

 

 

Badge +19

Bekabeld mag u ook 200Mbt/s verwachten. Dat geldt niet voor wifi. Wi-Fi is gevoelig voor externe omstandigheden dus kan nooit worden gegarandeerd. Als u die snelheid wil benaderen dan zal u met accespoints aan de slag moeten.  Bekabeld met een utp kabel. Draadloze verbindingsets zijn een houtje touwtje oplossing.  Elektriciteitskabels zijn om elektriciteits te transporteren en niet voor data.

Reputatie 1

Dus eigenlijk verwacht KPN dat ik door mijn huis kabels trek, terwijl de technologie blijkbaar KPN voorbij streeft. Ik begrijp gewoonweg niet de belofte van snel internet en het met de huidige technologie niet waar kunnen maken. 

 

Feitelijk gezien kan ik dus beter een 50mbit nemen, want zelfs de WiFi haalt deze snelheden niet eens. 

We zijn op het forum om problemen opgelost te zien worden.

Badge +19

Maar er is geen probleem! Er is gewoon teveel Wi-Fi in de lucht om dezelfde snelheid te krijgen als bekabeld. Wi-Fi is leuk voor een telefoon of tablet maar een pc doe je toch bekabeld verbinden neem ik aan? Verdiep je eens goed in Wi-Fi. Met alleen een modem ga je het niet meer redden anno 2020 tenzij je in een hutje op de hei woont.

Dat zeg je goed idd voor telefoon of tablet maar op het moment dat die zelfs geen signaal ontvangen dan gaat er toch iets goed mis. En daar heb ik het dus niet over een pc. Punt is 130mbit zou ik moeten hebben volgens KPN en dat red de geleverde apparatuur in het geheel niet. Dan is het aan KPN de taak dat goed te regelen voor zijn klanten die daar wel voor betalen en moet je niet de rekening van de oplossing bij die klant neerleggen. En die manager app heb ik nu op mn gemak al zo'n 50 keer gedaan door de afgelopen tijd. Dat vind ik onderhand wel eens genoeg dat werkt dus gewoon ook niet. De vraag is dus aan KPN wat gaan we daar aan doen? 

Badge +19

Welke snelheid haal je bekabeld? Er is geen provider die garantie geeft op Wi-Fi. Boven de 20Mbt/s is gewoon goed. Waar heb je het modem staan? Op een centrale plek in het huis?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @20 jaar klant en @Spitsj, welkom op het forum!
 

Zoals @Joep1965 noemt in zijn laatste bericht is een wifi snelheid boven de 20Mbit/s  binnen de normen, met deze snelheden moet je eigenlijk alles wel online kunnen doen zonder problemen
Helaas kan ik voor bestaande klanten de Superwifipunten niet aanbieden. De wifi experia's die gratis zijn bij de wifimanager zijn voor jullie de beste optie om in je hele huis wifi te krijgen.
Hoewel deze wél een internetkabel nodig hebben om te werken kun je hier ook de bestaande kabels voor gebruiken die je nu voor TV gebruikt (als jullie dat hebben in ieder geval).

Hallo Thomas dat is nu net het probleem die kabels liggen er niet naar de 1e en 2e verdieping. De snelheid varieert te veel zit tussen 3mbps en 35mbps. En het meest stoor ik me dus vooral dat nieuwe klanten die superwifi wel "gratis" hebben kunnen krijgen. Iemand die al 20 jaar elke maand netjes betaald heeft het nakijken en dat klopt gewoon niet. Zo ga je niet met je vaste klanten om. 

Reputatie 6
Badge +6

KPN biedt gratis een oplossing aan in de vorm van die experia WiFi en daar zijn dus kabels voor nodig. Dat iemand geen kabels kan/wil trekken, ligt niet bij KPN. Daarbij; je betaalt niet voor WiFi maar voor je bekabelde aansluiting. Ik vind de opmerking ‘zo ga je niet met vaste klanten om’ dan ook een beetje een dooddoener. KPN gaat heel erg ver in het ondersteunen van een dienst waar je dus feitelijk niet voor betaald. 
 

 

Voor wifi betaal je wel degelijk. Anders zou men die mogelijkheid niet aanbieden. Wat u van de opmerking vind mag u uiteraard helemaal zelf weten maar is wel degelijk iets waar KPN meer rekening mee zou moeten houden.

Reputatie 6
Badge +6

Prima, als u het beter denkt te weten 😂

Reputatie 7
Badge +20

De SuperWifi punten konden door klanten gekozen worden in plaats van hun actiekorting. Toen jij klant bent geworden zul je een vergelijkbare actiekorting gehad hebben. 
De wifimanager moet met de Experia wifi's in ieder huis wel goed wifi kunnen krijgen.
Als je die kabels niet wilt trekken (of dus de bestaande kabels gebruiken) kun je de SuperWifi punten zelf aanschaffen of naar een andere draadloze oplossing kijken. 
De SuperWifi punten kan ik je niet gratis aanbieden.
Op deze pagina vind je eventueel ook nog een oplossing voor trage wifi.

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!