Beantwoord

Trage verbinding met DVS1200

Reputatie 4
Badge +6
Beste forumleden en/of moderators,

de laatste tijd is de (bekabelde) internetverbinding trager dan het was.

Huidige situatie:

vanaf de V10 middels een DVS1200 naar de bijkeuken, vanuit daar gaat deze bekabeld in de (witte) KPN WiFi versterker en dan bekabeld naar mijn laptop.

Haal +/- 50Mbit/s, zie screenshot.

De verbinding van de DVS1200 is in mijn ogen goed, zie screenshot:

Netwerkadapter is up 2 date, sluit ik de laptop bekabeld aan op de V10 dan haal ik +/-95Mbit/s.

Wat kan ik doen om ook in de bijkeuken middels de DVS1200 een hogere snelheid te halen?

Bijkeuken zit op een aparte groep en zit afgezien van de wasmachine en droger niks op. Testen zijn gedaan met de stekkers van beide apparaten eruit overigens.

Overigens geeft in het screenshot weer dat het een KPN DVS1200 is, dit vindt ik ook "raar". Heb deze set gekocht buiten KPN om bij de Mediamarkt...

Met vriendelijke groet,

Timo van Alen
icon

Beste antwoord door TimovanAlen 11 januari 2019, 09:24

Heb het euvel gevonden, zit in de bijkeuken ook een KlikAanKlikUit adapter voor de tuinverlichting.

Deze uit het stopcontact gehaald en alles weer bekabeld aangesloten op de witte WiFi versterker en wederom +100Mbit/s.

Dus de KlikAanKlikUit gaan eruit hier.

Bedankt allen voor het meedenken!

Mvg Timo

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @TimovanAlen, Gelukkig heb je de oorzaak gevonden 😃 Hopelijk blijft de snelheid nu wel optimaal 🙂 Voor nu wens ik je een fijn weekend!
Reputatie 4
Badge +6
Heb het euvel gevonden, zit in de bijkeuken ook een KlikAanKlikUit adapter voor de tuinverlichting.

Deze uit het stopcontact gehaald en alles weer bekabeld aangesloten op de witte WiFi versterker en wederom +100Mbit/s.

Dus de KlikAanKlikUit gaan eruit hier.

Bedankt allen voor het meedenken!

Mvg Timo
Reputatie 4
Badge +6
Gedaan, zie screenshot.

Reputatie 7
Kan je datzelfde eens doen, maar nu met die PC rechtstreeks op de DVS adapter.
Wat meet je nu?
Reputatie 4
Badge +6
wjb schreef:

Sluit eens een PC bekabeld aan op die witte KPN WiFi "versterker" en meet via https://kpn-itns.speedtestcustom.com de snelheid.
Welke snelheid meet je?

Zoals in ST aangegeven is de laptop al bekabeld vanaf de witte WiFi versterker aangesloten.

Meting opnieuw gedaan, zie screenshot.

Reputatie 7
Sluit eens een PC bekabeld aan op die witte KPN WiFi "versterker" en meet via https://kpn-itns.speedtestcustom.com de snelheid.
Welke snelheid meet je?
Reputatie 4
Badge +6
@Marina_ ,

de bijkeuken is in het 3de kwartaal van 2018 opgeleverd. Alles is dus nieuw en alle stopcontacten zijn ook geaard.

Het nut om opnieuw de DVS'en te koppelen zie ik niet in. Is al zo vaak gebeurd, en alle DVS zijn voorzien van een uniek wachtwoord.

Devolo Cockpit geeft aan dat alles goed werkt en de snelheid goed is, +300 Mbit/s momenteel.

Zelf denk ik dat de (witte) WiFi versterker de boel vertraagd.

Deze is vanuit de doos aangesloten en niks aan instellingen oid veranderd, zou daar nog iets te veranderen zijn wellicht?

Mvg Timo
Reputatie 7
Badge +17
@TimovanAlen , ben je er nog uitgekomen?
Reputatie 7
Badge +17
Hoi TimovanAlen, Aangezien je de snelheid wel haalt via een kabel die rechtstreeks is aangesloten, ben ik bang dat er niet veel te doen is aan de snelheid via de adapters. De kans is groot dat je snelheid verliest door het stroomnetwerk. Ook kunnen slechte stopcontacten de dateoverdracht tussen de adapters verstoren. Wat nog kan helpen, is alle drie de adapters in elkaar in hetzelfde stopcontact te steken en ze opnieuw te koppelen.
Reputatie 4
Badge +6
Niemand een suggestie?

Wachtwoord via de Devolo Cockpit veranderd naar een uniek wachtwoord, helaas blijft traag...

Reageer