Beantwoord

Trage verbinding op PS4

• 12 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 748 keer bekeken

Goedemiddag, @Joran

sinds gisteren heb ik een KPN verbinding thuis via de experiabox v10A.
Ik heb dezelfde problemen als in dit forum wordt aangegeven.
moet veel refreshen met browsen, alles is zeer traag terwijl ik een 200down/200 up abbo heb.
en ook bij mij geeft de PS4 de meeste problemen.
Ben op dit moment CODBO4 aan het downloaden, maar na een paar minuten valt het internet weg.
internet tests komen er altijd verschillend uit.
snelheden download gaan van 4 mbps naar 50mbps.
upload zakt soms zelfs naar de 50kbps.
eerste vier cijfers van mijn ip: 86.90.

Heb hiervoor 2 straten hiervandaan gewoond, ook via KPN en nooit ergens last van gehad.

ik hoop dat je me hier mee wil helpen.

Met vriendelijke groet, Mark

Admin: Bericht afgesplitst van Problemen met online gamen op PS4 via Experiabox V10
icon

Beste antwoord door markkusters1990 17 oktober 2018, 10:59

Bedankt voor je reactie, ik heb de ps4 nu bekabeld en nu werkt hij perfect, haal zo'n 160 mbps binnen, dus dat is helemaal prima!
Ik heb de wifi op andere kanalen ingesteld, en die werkt nu ook een stuk beter voor op mijn telefoon en laptop.
Denk dat ik gewoon wat signaal storing had ivm andere netwerken in de buurt.
Dus wat mij betreft is het opgelost.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Mark, welkom. Ik ben Joran niet maar help je wel graag. Heel irritant als je zo'n trage verbinding ervaart terwijl je 200/200 hebt. Heb je de PS4 wel bekabeld aangesloten op de Experia box? Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan meet ik de lijn door.
Bedankt voor je reactie, ik heb de ps4 nu bekabeld en nu werkt hij perfect, haal zo'n 160 mbps binnen, dus dat is helemaal prima!
Ik heb de wifi op andere kanalen ingesteld, en die werkt nu ook een stuk beter voor op mijn telefoon en laptop.
Denk dat ik gewoon wat signaal storing had ivm andere netwerken in de buurt.
Dus wat mij betreft is het opgelost.
Reputatie 7
Badge +24
Fijn! Succes met de KDR. 😉
Hallo Paul, ik hoop dat jij kan helpen. Mijn zoon klaagt over 'lek' bij ps4 (fifa). Vorig jaar ook al problemen, toen kabel aangelegd. Nu klaagt hij weer. Waar kan dat nu nog aan liggen? En hoe kunnen we dat verhelpen? Boze puber is niet fijn.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Diana. Ik denk dat je "lag" bedoelt. 😉 Het is sowieso zeer verstandig om inderdaad een directe kabel tussen die PS4 en de Experia box te hebben. Daarnaast is het goed om UPnP aan te zetten, of poorten te forwarden. De eerste optie is een stuk makkelijker.

UPnP aanzetten: Log in op je modem door in je browser naar http://192.168.2.254 te gaan. Is het de eerste keer dat je inlogt op het modem? Dan kun je het wachtwoordveld leeg laten. Ga naar ‘Instellingen’. Aan de linkerkant staat de optie ‘UPnP IGD’. Als je daar heen gaat kan je 'Aan' selecteren en op 'Toepassen' klikken.

Portforwarding: Experia Box v10 - Veelgestelde vragen
Reputatie 2
Badge +2
PS4 wifi is erg zwak dat mensen uberhaupt nog denken dat het aan een provider ligt.
Staat bekend op zowat elke PS forum
Goedemiddag,

Ik heb problemen met een onstabiele glasvezel verbinding bij het spelen van Pro evolution soccer 2019 op mijn PS4 (via kabel aangesloten). Ik heb zowat alle adviezen uitgeprobeerd op dit forum, van Upnp aanzetten, tot een DHCP binding en Port mappings. De meeste opties werken niet of tijdelijk.

Symptomen bij het spel zijn dat je wel online kan 'spelen', maar de totale AI niet meer lijkt te werken en alle acties en bewegingen van mijn eigen spelers zijn vertraagd (de beste spelers fungeren bijvoorbeeld alsof hun rating is gehalveerd). Bij de tegenstander zie ik dit overigens niet gebeuren. Door de benadeling vanwege de verbinding wordt het onmogelijk om het spel normaal te kunnen spelen online.

Verbindingstest via de PS4 geeft eigenlijk altijd een downloadsnelheid van ongeveer 100mb/s aan en een uploadsnelheid tot 150mb/s. Dit laatste is wel bijzonder aangezien er 10 mb/s upload in mijn pakket zit.

Ik heb regelmatig gevraagd aan Nederlandse tegenstanders welke internet provider ze hebben. 99% geeft aan Ziggo te hebben en ondervindt geen problemen of hoeft iets aan te passen qua settings in hun modem. Tot op heden heb ik nog niemand anders gevonden met dezelfde problemen als ik.

Ik ben ten einde raad, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem.

Reageer