Vraag

Trage wifi en oud modem V8

  • 15 June 2021
  • 1 reactie
  • 51 keer bekeken

Al tientallen jaren zijn wij klant van KPN voor de diensten:  internet, TV, mobiel én vast bellen.

Nu is onze wifi is de laatste tijd heel slecht, traag en valt weg. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en kom niet verder dan dat ik de Wifi-Manager test maar moet uitvoeren. Zelfs dat is lastig omdat ik niet overal waar ik in huis wil werken, de wifi kan gebruiken. Ik heb meerdere keren telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Maar ik heb daar helemaal geen enkele hulp gekregen, het enige was wifi manager en nog eens wifi manager.

Ten einde raad heb ik online een afspraak gemaakt voor een monteur voor 60 euro.. Die kwam en zag gelijk dat we een zeer verouderd V8 modem hebben. Hij heeft dat vervangen door een V12 modem te plaatsen en vertelde ons dat er geen kosten aan verbonden waren. Wat mij ook heel logisch lijkt, want we betalen tenslotte een flink bedrag voor de levering van de diensten van KPN.
Wat schetst mijn verbazing als ik toch een dag later een rekening van 60 euro ontvang. Hoe kan dit? Ik zit met een verouderd modem dat niet werkt, KPN komt dit vervangen en stuurt dan toch nog een rekening? Bovendien is het signaal na een aantal dagen weer buitengewoon slecht in huis, 11, 16 en 3 Mbit/s op de verschillende verdiepingen. Dus we zijn er ook helemaal niets mee opgeschoten. natuurlijk werkte het bij de test van de monteur naar behoren, maar ik heb sterke twijfels of dat geen sjoemel-software is zoals ook in de auto-industrie werd gebruikt.

Ik ben niet te spreken over deze slechte service. Onze kinderen raden aan om het abonnement op te zeggen en een andere provider te nemen. Daar denk ik nu zelf ook aan.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24

Een monteur voor WiFi laten komen kost volgens mij altijd geld. WiFi snelheid en stabiliteit word namelijk niet gegarandeerd. KPN is een internet provider, geen WiFi provider. WiFi valt onder het thuisnetwerk, en het thuisnetwerk is de verantwoordelijkheid van de klant zelf. 

Dat een nieuw modem niets uit gehaald heeft viel ook wel te verwachten. De tijd dat 1 WiFi punt voor een huis met meerdere verdiepingen genoeg was is wel zo ongeveer voorbij. Wilt u goed WiFi door heel het huis, plaats dan op elke verdieping een bekabeld aangesloten WiFi versterker.Als u de WiFi manager doet, dan kunt u 2 gratis versterkers krijgen.