Beantwoord

Trage WiFi PlayStation 4

• 5 januari 2018
  • 2 reacties
  • 370 keer bekeken

Dag,
Ik heb een experia box V9 en daarnaast een WiFi versterker voor WiFi op de eerste verdieping. Op grond van de speed check (50mbps) zou dit ruim voldoende moeten zijn. Maar als ik op de PlayStation 4 (via WiFi) de downloadsnelheid check, komt die niet boven de 7 mbps uit. Daardoor kan ik niet goed online spellen spelen, veel te traag.
Wie heeft er tips? Bekabeld aanleggen kan niet, afstand is te groot.

Alvast bedankt, Simone

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Erwin_ 8 januari 2018, 16:55

Hoi Simoner. Welkom op het forum.
Ik raad persoonlijk altijd aan om consoles bedraad aan te sluiten. Dan heb je het beste rendement. Ook al krijg je je wifi verbinding sneller dan is er nog het risico dat er pieken en dalen in het signaal gaan zitten.
Ik kan me ook voorstellen dat een kabel geen optie is: Die 50Mbit? Waarmee ( en wáár ) meet je die? Heb je die wifi versterker met een kabel aangesloten? Zodat het een accespoint wordt?
Zo'n versterker ( althans die van KPN ) heeft de mogelijkheid om op twee frequenties uit te zenden. Hierbij is de 5Ghz band de snelste. ( Hierbij is het bereik vaak wel wat kleiner ).
Ik zou de PS4 dan op dát netwerk aansluiten.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Simoner. Welkom op het forum.
Ik raad persoonlijk altijd aan om consoles bedraad aan te sluiten. Dan heb je het beste rendement. Ook al krijg je je wifi verbinding sneller dan is er nog het risico dat er pieken en dalen in het signaal gaan zitten.
Ik kan me ook voorstellen dat een kabel geen optie is: Die 50Mbit? Waarmee ( en wáár ) meet je die? Heb je die wifi versterker met een kabel aangesloten? Zodat het een accespoint wordt?
Zo'n versterker ( althans die van KPN ) heeft de mogelijkheid om op twee frequenties uit te zenden. Hierbij is de 5Ghz band de snelste. ( Hierbij is het bereik vaak wel wat kleiner ).
Ik zou de PS4 dan op dát netwerk aansluiten.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Simoner. Is het probleem opgelost?

Reageer