Beantwoord

TV aansluiten op internet met kabel

  • 6 April 2020
  • 7 reacties
  • 807 keer bekeken

Ik heb een vrij oude (smart) tv. Deze kan alleen verbinden met internet via een kabel maar hoe sluit ik deze aan? Ik heb de TV via dvs aangesloten.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 8 April 2020, 16:27

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @Wests , vanaf de DVS met een netwerkbabel.

 

Reputatie 7
Badge +24

Daar zal dan een switch tussen moeten.

Hallo @Wests , vanaf de DVS met een netwerkbabel.

 

Maar de dvs heeft maar 1 uitgang/ingang en die is al ingebruik voor tv

Heeft het met een “vrij oude” smart tv nog wel zin? Mijn tv, gekocht mei 2013, heb ik vorig jaar afgekoppeld van internet. Hij kreeg geen updates meer en de laatste app die het nog deed, van de NPO, werd kort daarna ook niet meer ondersteund.

En anders kun je het met deze switch oplossen. Kabel die nu in de tv-ontvanger zit daarin en van daar 2 netwerk kabels naar resp. tv en tv-ontvanger.

Reputatie 7
Badge +21

`Hoi @Wests. Welkom op het KPN Forum! Je kan inderdaad een netwerkkabel vanuit jouw DVS verbinden met een Switch. Op deze switch kan je jouw tv-ontvanger en smart tv aansluiten. Zoals hierboven eigenlijk al aangegeven wordt. Als je het mij vraagt kan je beter een Chromecast aanschaffen, als je een goed WiFi netwerk hebt thuis. Dit is iets duurder, maar ik verwacht dat je daar veel meer plezier van hebt. Op deze pagina lees je wat je er allemaal mee kan. 

Reputatie 3
Badge +1

Er zijn ook chromecast ethernet adapters te koop waarmee je de chromecast kan aansluiten op een utp netwerkabel. Met zo'n adapter heb je dus geen goed wifi netwerk nodig.

Reputatie 7
Badge +21

Er zijn ook chromecast ethernet adapters te koop waarmee je de chromecast kan aansluiten op een utp netwerkabel. Met zo'n adapter heb je dus geen goed wifi netwerk nodig.

Dat klopt, dat is natuurlijk een nog betere oplossing :wink:

Reageer