Beantwoord

TV+ box in combinatie met Amplifi Router HD

  • 21 March 2023
  • 11 reacties
  • 257 keer bekeken

Hier een vermoedelijke overstapper van Ziggo naar KPN.
Ik ben mij meer en meer aan het verdiepen in KPN, ik stap namelijk ook over met TV. Wat mij nu nog tegenhoudt is de twijfelachtige werking van de TV+ Box. Met updates zal dit ergens vast wel goedkomen de komende periode!

Nu kwam ik echter weer iets nieuws tegen wat ik niet ken van de kabel…. Mijn huidige Ziggo modem staat in bridge modus. Daarachter heb ik een Amplifi Router HD en dat werkt als een tierelier! Inclusief 3 mesh points in huis; dik tevreden pubers met prima WiFi!
Klopt het echter dat het niet mogelijk is om een TV+ box in het netwerk te hangen van de Amplifi? Of is dat wél mogelijk? Zo ja, hoe dan? Of moet ik nog aparte netwerkkabels trekken voor alleen de TV+ boxen (worden er 2: één in de woonkamer en één in de slaapkamer).

Sorry, ik merk dat glasvezel echt wel wat anders is dan de kabel…. Hopelijk kunnen mensen mij op weg helpen! Ik lees het graag!

icon

Beste antwoord door wjb 21 March 2023, 20:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Klopt het echter dat het niet mogelijk is om een TV+ box in het netwerk te hangen van de Amplifi?

De Amplifi Router HD heeft geen IGMP proxy server die ingesteld kan worden zodat deze de TV streams van vlan 4 betrekt terwijl Internet over vlan 6 loopt.

De TV+ Box is in unicast mode te gebruiken achter die Amplifi maar dat is niet de preferentie mode. De multicast mode biedt immers een hogere beeldkwaliteit en dat is mijns inziens belangrijk.

Je kunt echter ook de Amplifi achter de Experia/KPN Box plaatsen en dan de TV+ Box op de Experia/KPN Box aan te sluiten.

Misschien zijn de onderstaande topics interessant voor jou.

 

Even voor mijn duidelijkheid:

dat betekent dat ik 2 aparte netwerkkabels nog moet trekken vanaf het modem naar de ruimtes waar de tv+ boxen komen te staan? Op zich niet zo’n probleem. Kan ik mee leven!

Kan mijn Amplifi Router op DCHP blijven staan? 

Reputatie 7

dat betekent dat ik 2 aparte netwerkkabels nog moet trekken vanaf het modem naar de ruimtes waar de tv+ boxen komen te staan? Op zich niet zo’n probleem. Kan ik mee leven!

En als het echt niet lukt om twee kabels te trekken dan kan je altijd nog switches plaatsen die vlans ondersteunen en de twee netwerken als aparte vlans over dezelfde kabels distribueren.

 

Kan mijn Amplifi Router op DCHP blijven staan? 

Ja, dat is geen probleem.

Dank voor de snelle reacties WJB!

ik kan nu zeker vooruit. Wat ik nog wel wil weten (en dat geeft mijn ‘noob’ niveau van glasvezel al aan). Mijn Ziggo modem staat in bridge modus. Er is dan slechts één LAN aansluiting beschikbaar. Bij de modems van KPN is dat niet zo? Of moet ik speciaal de Fritz!Box bestellen? Of is dat dan niet speciaal nodig?

Wel fijn dat ik mijn Amplifi setup kan behouden. Ik ben daar zeer tevreden over!!

Reputatie 7

Alle poorten op de Experia/KPN blijven werken. 

Het enige is dat je de Amplifi op de experia/KPN Box als DMZ Host instelt.

Zie het openingsbericht van het onderstaande topic.

 

hallo,

zodra het modem/router is ingesteld als alleen modem moet alles hetzelfde werken als voorheen. 

ik heb de fritzbox van kpn. dit is wel een aanrader. het grootste voordeel vind ik dat je gelijk service+ van kpn erbij hebt. je krijgt dan gelijk een medewerker aan de lijn met technische kennis. 

ps de tv+ box is echt een super box alles in een kastje.

Reputatie 7

zodra het modem/router is ingesteld als alleen modem moet alles hetzelfde werken als voorheen. 

Een Experia/KPN Box kan niet ingesteld worden als "alleen modem".

daar is een mogelijkheid voor. tenminst de v10 kon het. maar... dan kan de wifi uitgezet worden werkt het als modem router

Reputatie 7

daar is een mogelijkheid voor. tenminst de v10 kon het. maar... dan kan de wifi uitgezet worden werkt het als modem router

Geen enkele Experia/KPN Box kon als "alleen modem" ofwel in bridge-mode werken.

Je kunt een eigen router als DMZ Host achter een Experia/KPN Box plaatsen.

 

Schiet mij toch nog een vraag te binnen!

In mijn huidige netwerk heb ik een Synology NAS draaien met oa films erop. Tot nu toe speel ik deze films af met een Kodi Player op een Nvidia Shield.
Volgens mij kan je op een TV+ box ook Kodi installeren? Dan zou ik mijn Shield uit het netwerk kunnen halen. Maar als de TV+ box rechtstreeks op de KPN modem is aangesloten, kan ik dan wel mijn NAS benaderen vanaf de TV+ box? Deze vallen dan toch buiten het netwerk van mijn Amplifi? Of is hier toch ook een oplossing voor? 

hallo,

 

ik heb een mycloud en mycloud home in mijn netwerk. ik gebruik nu vlc voor het afspelen. werkt geheel goed. kodi moet gewoon werken.

persoonlijk ben ik niet zo een fan van kodi.

dus ik gebruik hem niet.

ik had met de v10 modem er geen problemen mee nu heb ik alles met de fritzbox en fritz wlan2500 verbonden. dat is gewoon beter met instellingen voor ftp ed. maar intern netwerk werkt hetzelfde. ps de fritzbox is wel als dmz host in te stellen . dus als alleen modem.

ik ben erg positief over de tv+ kastjes, alleen het tv gedeelte heeft wat ,tuning , nodig.

steffen