Beantwoord

TV kijken via de beamer

• 13 november 2017
  • 7 reacties
  • 859 keer bekeken

Vrijdag is Onsbrabantnet overgezet op KPN. Nu kan ik niet meer via de beamer naar de interactieve TV kijken. De beamer is aangesloten via een versterker. Dit werkte prima, tot vrijdag dus. Antwoord van de KPN is rechtstreeks aansluiten, maar de beamer hangt aan het plafons en ik heb alle kabels net netjes weggewerkt. Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Henk2304 14 november 2017, 09:03

Je zou eens kunnen experimenteren met de HD-instellingen van de KPN ontvanger. Vaak staat die standaard op 720p. Ik heb zelf de ervaring dat 1080i in de meeste gevallen goed werkt.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Wat gebeurt er precies, krijg je een melding te zien via je beamer? Je KPN tv ontvanger is met HDMI aangesloten op je versterker? Welke versterker heb je? De versterker is met HDMI op je beamer aangesloten?
De ontvanger is via hdmi naar de versterker en de versterker is weer met HDMI aangesloten. Hij geeft "no input". Sluit ik de beamer rechtstreeks op de ontvanger aan via HDMI, dan hoor ik alleen het geluid. Via de xbox verloopt alles vlekkeloos. Versterker is vrij nieuw; Onkyo HT S5805 en de beamer is een Optoma HD142X
Reputatie 7
Badge +10
Heb je een andere HDMI uitgang op je versterker geprobeerd, bijvoorbeeld die waar nu het signaal van de Xbox over loopt? (Verwissel de HDMI kabels altijd met de stroom eraf om beschadiging te voorkomen)
Welke tv ontvanger heb je?
Reputatie 7
Wat is het type van de KPN TV ontvanger?
De KPN ontvanger is een ARRIS VIP2952 V2
Reputatie 7
Je zou eens kunnen experimenteren met de HD-instellingen van de KPN ontvanger. Vaak staat die standaard op 720p. Ik heb zelf de ervaring dat 1080i in de meeste gevallen goed werkt.
Inderdaad instelling gewijzigd naar 1080i en hij deed het.

Reageer