Beantwoord

TV klaagt over modem sinds 21-11-2019

  • 21 November 2019
  • 9 reacties
  • 296 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Ik gebruik al sinds jaar en dag een eigen modem vanwege onder andere eisen aan mijn VPN. Sinds vandaag (21-11) meldt de TV ontvanger dat er een modemupdate vereist zou zijn en dat binnenkort de TV ontvanger het helemaal niet meer zal doen. Ik heb hierover de volgende vraag:

 

Tot op heden bestond het doorgeven van het TV signaal uit het simpelweg doorsluizen en untaggen van VLAN ID 4 voor de betreffende poorten. Gegeven dat de VLAN tag verwijderd dient te worden kan ik mij niet echt voorstellen dat de ontvanger een secundair IP adres op het LAN zou willen hebben, hoewel gehint wordt dat de Experiabox wel beide segmenten op de betreffende poort(en) zou aanbieden, dus wat wordt hier nu precies gewijzigd en welke aanpassingen moet ik nu verrichten om het stopzetten van de dienst zoals gedreigd wordt af te wenden?

icon

Beste antwoord door gordonb3 23 November 2019, 07:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Net ook een melding hiervan gekregen.

Blijkbaar werkt het het terugkijken van de opgenomen programma's nu ook niet meer.

 

Ik wil mijn eigen router gebruiken en niet de KPN experiabox.

Waarom deze aanpassingen?

 

Ben benieuwd hoe we dit nu weer kunnen oplossen.

Badge +12

Ik lees er op andere fora (tweakers) ook over. KPN heeft blijkbaar iets veranderd waardoor het niet meer werkt (routed/bridged).

Reputatie 7
Badge +24

Lees dit topic ff:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/itv-menu-geeft-melding-wissel-uw-modem-484002

 

Reputatie 4
Badge +1

Fijn…

 

Schop je die experia eruit omdat deze een backdoor heeft en je VPN via die weg al eens om zeep is geholpen, wil KPN via de iTV kastjes alsnog op mijn interne netwerk (en dat van mijn werk) rondsnuffelen. Gaat natuurlijk niet gebeuren. Ik trap zo wel even een oplossing omhoog voor de doe het zelvers. Zou leuk zijn als KPN mij voor de verspilde tijd zou betalen, maar daar hebben de sloebers vast niet genoeg geld voor.

Reputatie 7

Ik trap zo wel even een oplossing omhoog voor de doe het zelvers. 

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Reputatie 4
Badge +1

Bij deze dus voor de eigenaren van wat meer generieke Linux doosjes:

HowTo: iTV via Linux router

Reputatie 7
Badge +30

Hey Gordon, we zien inderdaad sinds de meest recente update dat er een melding verschijnt dat bridgemodus niet meer werkt. Dit hebben we nagevraagd en we ondersteunen bridgemodus helemaal niet meer. Je kunt nog prima een eigen router gebruiken, maar dan moet het routed geconfigureerd zijn. 

 

Ik zag verder ook je flag van het antwoord. Die heb ik nu verwijderd, en je hierboven geplaatste HowTo als nieuw antwoord gemarkeerd. 

Reputatie 4
Badge +1

@Erik_ Ja dat is het antwoord dat ik zelf zo'n beetje bij elkaar had gepuzzeld. Het gaat er voornamelijk om dat de informatievoorziening vanuit KPN nogal karig is en de melding zoals die door het iTV kastje wordt weergegeven een ietwat dreigende ondertoon lijkt te hebben.

Het gaat mij er verder niet om dat ik mijn eigen oplossing voor dit probleem als antwoord voor mijn initiële vraag gemarkeerd had willen hebben. Als dat zo was dan zou ik dat namelijk zelf wel hebben gedaan. Waar ik in deze vooral van baal is dat iemand met de status van moderator ongevraagd op mijn stoel is gaan zitten, ik vind dat niet zo netjes. Ik vind het ook buitengewoon vaag dat ik als initiator niet een onjuiste markering van het antwoord kan aanpassen. Ik kan bijvoorbeeld ook te snel zijn met een antwoord accepteren en iemand anders later een beter antwoord geven.

De starheid, de eigengereidheid, het wekt allemaal nogal de indruk dat jullie de gebruikers van dit forum als minderwaardig beschouwen, maar wij zijn dus wel allemaal betalende klanten zonder wie jullie geen baan zouden hebben. Jullie krijgen echt wel dingen voor elkaar en dat mag best gezegd worden, maar als visitekaartje stellen jullie KPN toch echt in een heel kwaad daglicht.

Reputatie 7
Badge +30

Het gaat mij er verder niet om dat ik mijn eigen oplossing voor dit probleem als antwoord voor mijn initiële vraag gemarkeerd had willen hebben. Als dat zo was dan zou ik dat namelijk zelf wel hebben gedaan. Waar ik in deze vooral van baal is dat iemand met de status van moderator ongevraagd op mijn stoel is gaan zitten, ik vind dat niet zo netjes. Ik vind het ook buitengewoon vaag dat ik als initiator niet een onjuiste markering van het antwoord kan aanpassen. Ik kan bijvoorbeeld ook te snel zijn met een antwoord accepteren en iemand anders later een beter antwoord geven.

 

Het was goed geweest als we in deze eerst een reactie hadden gegeven, eens. In eerste instantie wisten wij echter ook niet dat deze aanpassing in deze iTV update zat. Inmiddels weten we dat wel, heb ik dat hier vermeld en is het relevante topic daarvoor aangepast. Verder is zorgen voor goede gemarkeerde antwoorden een van onze belangrijkste taken. Gemarkeerde antwoorden zijn er in eerste instantie namelijk om meelezers van het topic te helpen. De topic starter heeft zijn antwoord over het algemeen door het verloop van het topic al. Het gemarkeerde antwoord geeft dan voor meelezers, zowel huidige als toekomstige, aan wat de kern is. In veel gevallen laten we het markeren ook gewoon over aan de topic starter. Soms doen we het zelf, of passen we een gemarkeerd antwoord aan. In dit geval was in eerste instantie het antwoord van Nick de meest nuttige. Inmiddels is dat niet meer het geval. Antwoorden markeren kan gedaan worden door moderators en de topic starter, maar antwoord demarkeren alleen door ons. Daar kan ik ook niets aan doen. Wel kan je, zoals je nu ook gedaan hebt, het altijd aangeven als je het niet eens bent met een gemarkeerd antwoord. Of anderszins iets wat wij doen of zeggen.

 

De starheid, de eigengereidheid, het wekt allemaal nogal de indruk dat jullie de gebruikers van dit forum als minderwaardig beschouwen, maar wij zijn dus wel allemaal betalende klanten zonder wie jullie geen baan zouden hebben. Jullie krijgen echt wel dingen voor elkaar en dat mag best gezegd worden, maar als visitekaartje stellen jullie KPN toch echt in een heel kwaad daglicht.

Want, ik wil benadrukken dat wij jullie zeker niet als minderwaardig beschouwen, verre van dat! Wij zijn echter ook gewoon mensen, dus dan kan een miscommunicatie ontstaan. of we doen iets wat achteraf minder handig blijkt. Maar dan corrigeren we dat ook gewoon, mits het bij ons aangedragen wordt. En dat kan dan door te flaggen, of door een reactie in het topic.