Beantwoord

TV ontvanger in LAN achter UniFi Security Gateway

  • 16 January 2019
  • 1 reactie
  • 1161 keer bekeken

De TV controller geeft fout 301 bij het initieel opstarten.
Ik vermoed dat dit komt omdat tussen de Experia Box en de controller nog een UniFi Security Gateway aanwezig is. Helaas heb ik geen tweede ethernet kabel beschikbaar om de TV controller direct in de DMZ te laten uitkomen (ofwel direct op de Experia Box aan te sluiten).

Dus ik heb van buiten naar binnen:
(WAN)-| EB |-(DMZ)-| USG |--| Switch |--| UAP |--| Switch |--| KPN TV controller

Aan de laatste switch heb ik ook een Apple TV zitten en daarmee kan ik wel Netflix en NPO ontvangen.

Mijn vraag: Wat moet ik in de USG instellen om de KPN TV controller aan de praat te krijgen?

Welke TCP of UDP poorten moet ik doorlaten. Moet ik NAT instellen? Moet er verkeer van buiten naar binnen, en van welke host komt dat dan?


EB = Experia Box
USG = UniFi Security Gateway
UAP = UniFi Access Point (WiFi + Bridge)

De switches zijn een UniFi switch met PoE en een Netgear switch, beide Gigabit switches.

Alvast bedankt voor jullie tips.
icon

Beste antwoord door wjb 16 January 2019, 08:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Je kunt een TV ontvanger niet aansluiten op een tweede router achter de Experia Box.
De TV ontvangers maken gebruik van IGMP multicasts en moeten daarom rechtstreeks in contact staan met de IGMP proxy server van de Experia Box.
Wat kan is het netwerk van jouw USG en van jouw Experia Box op verschillende vlans over dezelfde netwerkkabel te distribueren.
Je hebt dan wel switches nodig die vlans ondersteunen.

Zie ook "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Als je glasvezel hebt, dan is het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. een Experia Box" wellicht ook interessant voor jou.