Beantwoord

TV werkt niet meer naar aanschaf Ubiquiti Unifi Security Gateway

  • 7 July 2021
  • 5 reacties
  • 196 keer bekeken

Beste forum mensen,

 

Ik heb sinds gister een unifi gateway na de experiabox 12 aangesloten. Nu werkt alles perfect op de interactieve tv na. Ik heb het forum al afgezocht naar antwoorden maar ik ben zelf geen zeer ervaren netwerker. Zou iemand mij uitleg kunnen geven in jip&janneke taal? het ziet er bij ons als volgt uit

 

Experiabox 12 → unifi gateway → switch → Interactieve tv kastje

 

Dit alles wordt met cat6 bekabeld. Verder hebben we op de switch nog een aantal computers en een accespoint (unifi) aangesloten.

 

Mijn dank is alvast heel groot!

icon

Beste antwoord door wjb 9 July 2021, 12:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

De Ubiquiti Unifi Security Gateway fungeert als een extra router achter de Experiabox. Daar is heel topic over geschreven door ons deskundige forumlid @wjb  en worden vragen beantwoord door mede-gebruikers. 

Mogelijk vind je daar jouw antwoord, er zijn in dat topic al meerdere vragen beantwoord door forumleden over het gebruik van de hardware die jij nu hebt. Wat sowieso van belang is dat de switch die jij gebruikt beschikt over IGMP snooping
 

Reputatie 7

Waarom vervang je de V12 niet door de USG?

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

In het openingsbericht van dat topic vind je ook een link naar de Github van @coolhva (de expert t.a.v. de USG) met configuratiebestanden.

 

@wjb omdat in het begin al staat dat je een vrij hoog technisch gehalte moet hebben, en ik nou niet zo onzettend hoog technisch gehalte heb, maar ik ga het eens proberen!

 

@wjb Ik heb nu internet zonder de experiabox! nu werkt alleen de TV nog niet terwijl ik wel alle stappen heb doorlopen

 

Na onderzoek mistte er 2 lettertjes op de switch waardoor deze niet de goede vereisten had… nieuwe is besteld en komt morgen binnen, dank voor alle hulp!