Vraag

tweede router op experiabox

  • 10 August 2020
  • 9 reacties
  • 1099 keer bekeken

Mijn Experiabox (geen nummer, is denk ik al redelijk verouderd, zie foto) staat op de begane grond en de router op de tweede verdieping; hier is mijn woongedeelte. Nu wil ik een deurbel op wifi installeren, maar het signaal beneden is slechts 25%, te weinig om de bel afdoende te laten werken. Kan ik een tweede router rechtstreeks aansluiten op de Experiabox en zo ja, hoe gaat dan de installatie?

 


9 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @Corhen

Welkom op het KPN Forum! Niet prettig dat de WiFi-verbinding bij jou thuis niet ver genoeg reikt. Je kan echter niet zomaar een tweede router op je Experiabox aansluiten, dat zou ik je dan ook niet als oplossing aanraden als oplossing voor een vrij zwak WiFi signaal. Wat ik wel aanraad, is om de Wifi Manager Servicetool te doorlopen. Deze Servicetool analyseert en optimaliseert de WiFi verbinding, en ziet ook welke apparatuur je hebt. Presteert de WiFi-verbinding onder de norm en zal andere apparatuur dat naar verwachting verbeteren, dan kan de uitkomst zijn dat er kosteloos nieuwe apparatuur wordt aangeboden.

De Wifi Manager servicetool vind je hier. Het is van belang dat je de Wifi Manager minimaal twee keer achter elkaar doorloopt. De Wifi Manager Servicetool kan dan namelijk constateren of de verbeteringen voldoende effect hebben gehad. 

Mocht je naar aanleiding van de uitkomsten van de Wifi Manager Servicetool nog vragen hebben, laat het hier dan gerust weten. Je mag ons natuurlijk ook altijd bellen via het gratis nummer 0800-0402. 

Reputatie 7

Wat is het merk en type router dat je nu op de 2e verdieping hebt staan?

Reputatie 7
Badge +21

Volgens mij zie ik hierboven de afbeelding van een Experia Box v7 (ZXV10 H220N). Die is ondertussen berucht om z’n vele problemen, zoals “wordt (te) warm”, “verkleurt geel/bruin”, “hoog piepgeluid”. Omruilen voor een moderner exemplaar is aan te bevelen. KPN werkt hier actief aan mee.

Had de Wifi Manager al doorgelopen en inmiddels is bovenstaande Experia  Box door KPN al vervangen door type V10 (waarom niet gelijk nieuwste model 12??). Echter was het signaal beneden weliswaar iets beter, maar nog onvoldoende om mijn deurbel (Ring) te laten functioneren; heb de bel inmiddels al weer terug gestuurd (helaas). 

Router is TP Link 300

Reputatie 7

Router is TP Link 300

TP Link 300 router?

Die ken ik niet, wat is het echte type van die TP-Link?

TP-Link TL-WR841N (N300)

TP-Link TL-WR841N ?

ik bedoel het niet verkeerd maar deze dingen moet je zoveel mogelijk vermeiden

ik kom ze vaak tegen in huurhuizen in spanje wat een drama die dingen

ik neem nu altijd een netgear ex7000 mee in de koffer

en koppel deze bedraad aan

Reputatie 5
Badge +10

Goed om te lezen dat de Experiabox inmiddels is vervangen, @Corhen. Welk type Experiabox wordt uitgeleverd bij een omruil, is afhankelijk van het type verbinding bij jou thuis en van de actuele voorraad modems bij ons. In de meeste gevallen zal geen KPN Box 12 worden aangeboden, maar zal je een Experiabox V10 of V10A ontvangen. 

Wel jammer dat je met de nieuwe Experiabox nog niet overal een even goed WiFi signaal ervaart. Ik raad je aan om, met de nieuwe Experiabox aangesloten, nogmaals de Wifi Manager Servicetool te doorlopen. Je zal dan (wederom) een advies op maat krijgen. 

Reputatie 7

Zet tijdens het doorlopen van de WiFi Manager Servicetool die TP-Link helemaal uit.

Reageer