Vraag

tweede wifi versterker wps brandt continu blauw, maar draadloos

• 6 maart 2018
  • 4 reacties
  • 179 keer bekeken

Hoi, ik heb 2 wifi versterkers draadloos in huis. 1 staat wps continu op paars, bij de ander continu op blauw. Dat laatste betekent volgens de omschrijving dat hij een goede kabelverbinding heeft met de experia box...echter hij is draadloos....hoe zit dat??? Oja...hij geeft ook geen internet signaal...dus. Iemand een idee?

4 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Hey IvoT, Welkom op het forum en leuk dat je dit topic opent. Ik help je graag meedenken hoe we dit kunnen oplossen! Wanneer het lampje continue blauw brandt betekent dit inderdaad dat er een correcte internetverbinding is , maar inderdaad zoals je aangeeft wel via een kabel. Wanneer je de versterker draadloos hebt aangesloten en hij brandt toch blauw wil ik je adviseren deze te resetten. Hoe je dit doet lees je terug in de FAQ. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Ik heb deze tweede versterker opnieuw gekoppeld, binnen bereik van de experia box (V10) kleurt hij paars, als hij verder weg is (hij zou verbinding moeten maken met een andere versterker, dan kleurt hij weer blauw...
Reputatie 7
Badge +28
Erg vreemd dit Ivo. Is de 2e WiFi versterker nu via WPS gekoppeld aan de 1e WiFi versterker of aan de Experiabox?

De handleiding raadt 2 draadloze WiFi versterkers wel met klem af. Of dit een oplossing gaat bieden betwijfel ik daarom. Het is sterk aan te raden in ieder geval één WiFi versterker bekabeld aan te sluiten op de Experiabox.
Tsja....de situatie leent zich niet echt voor het "even snel" een kabel leggen...ik zal eens kijken. In elk geval is het vreemd dat hij dus continu blauw brandt terwijl hij geen goede verbinding heeft. Over een paar weken pas tijd om een kabel te trekken, dus dan maar weer eens proberen.

Reageer