Beantwoord

Ubiquiti AP AC Pro vertraagd bestaande wifi [channels ok]

Hoi, ik heb onlangs een Ubiquiti AP AC Pro gekocht. Ik wilde het optimale uit mijn KPN Glasvezel (500mbit) halen op o.a. zolder en de eerste verdieping.

Installatie liep als een zonnetje.

Helaas kan ik dat niet zeggen van de snelheid van mijn bestaande netwerk.

Zodra ik de wifi van de Ubiquiti aanzet (met een eigen SSID), daalt de snelheid van mijn Experiabox netwerk naar max 75mbit. Zet ik hem weer uit dan haal ik met gemak 300mbit over wifi.

Ik heb een kanaalscan gedaan via de Unify software. Daarna heb ik de beste kanalen ingesteld bij beide netwerken.

De Ubiquiti dezelfde SSID geven levert dezelfde resultaten.

Ik sta op het punt de Ubiquiti terug te sturen, maar ben een beetje door de alternatieven. Heb hier bijvoorbeeld ook een Google Wifi 3-pack staan die ook teleurstellende resultaten gaf (gaat dus ook terug naar de winkel).

Wie o wie heeft tips?
icon

Beste antwoord door wjb 2 november 2017, 23:29

Dan moet er haast wel iets mis zijn met die Ubiquiti AP AC Pro.
Ik heb hier naast onze V10 drie EDIMAX CAP1200's en een KPN Wifi "versterker" in onze woning staan en de snelheid via wifi tussen mijn Microsoft Surface Book en de V10 tikt de 450Mbps aan. De snelheid via de dichtstbijzijnde EDIMAX is ook altijd nog zo'n 350Mbps.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Dan moet er haast wel iets mis zijn met die Ubiquiti AP AC Pro.
Ik heb hier naast onze V10 drie EDIMAX CAP1200's en een KPN Wifi "versterker" in onze woning staan en de snelheid via wifi tussen mijn Microsoft Surface Book en de V10 tikt de 450Mbps aan. De snelheid via de dichtstbijzijnde EDIMAX is ook altijd nog zo'n 350Mbps.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je nog iets extra's aangesloten op die UAP AC Pro?

Robin

Reageer