Beantwoord

Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE betere wifi dan de V10?

  • 30 July 2019
  • 6 reacties
  • 1084 keer bekeken

Hoi Allemaal,

Vraag:
Is de Wi-Fi beter/sterker in huis en achtertuin als ik 1 Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE (eventueel duurder model als dit beter is) gebruik dan de Wi-Fi van de experiabox V10?

Stel dat dit beter is sluit ik dan het acces point bedraad aan op een lan poort en zet de Wi-Fi uit op de experiabox en kan ik bedraad apparatuur op de experiabox laten zitten?
Of is het leven niet zo simpel?

Ik had ook even naar de deco M5 gekeken maar is denk niet beter dan een accespoint?

Thanks voor de reacties!
icon

Beste antwoord door Hsd 30 July 2019, 20:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Stel dat dit beter is sluit ik dan het acces point bedraad aan op een lan poort en zet de Wi-Fi uit op de experiabox en kan ik bedraad apparatuur op de experiabox laten zitten?
Of is het leven niet zo simpel?

Ja, in dit geval is het leven zo simpel ja 😄
Reputatie 7
Badge +24
Vvolgens mij is een deco m5 ook gewoon een accespoint.

Stel dat dit beter is sluit ik dan het acces point bedraad aan op een lan poort en zet de Wi-Fi uit op de experiabox en kan ik bedraad apparatuur op de experiabox laten zitten?
Of is het leven niet zo simpel?
Ja, in dit geval is het leven zo simpel ja 😄


Das mooi......maar is het ook echt beter?
Vvolgens mij is een deco m5 ook gewoon een accespoint.

Ja klopt...heeft router functie of AP.
Maar lees ook wel wat probleempjes ermee (alle deco's werken op het zelfde niet te wijzigen kanaal, dus lastig als de buren het ook hebben).

En het is duurder als ik het ook red met 1 acces point.
Heb wel boven op 1e etage ook nog een ethernetkabel liggen. Zou dus eventueel ook 2 ap's of 2 deco kunnen aansluiten
Reputatie 7
Badge +24


Stel dat dit beter is sluit ik dan het acces point bedraad aan op een lan poort en zet de Wi-Fi uit op de experiabox en kan ik bedraad apparatuur op de experiabox laten zitten?
Of is het leven niet zo simpel?
Ja, in dit geval is het leven zo simpel ja 😄
Das mooi......maar is het ook echt beter?

Dat durf ik geen garanties over te geven. Ik heb geen ervaring met dit merk. Maar misschien zijn hier anderen die dat wel hebben...
Reputatie 6
Badge +8
De Lite is wel het lichtste model. Zelf heb ik betere ervaringen met de AP-AC-Pro. Mijn gehele netwerk bestaat uit Unifi apparatuur.

Je kunt de AP er ook gewoon bij plaatsen. Dat wil zeggen dat je de WiFi van de ExperiaBox niet per se uit hoeft te schakelen. Zolang je ze maar beide dezelfde SSID laat uitzenden. Dan schakelen je apparaten vanzelf naar het sterkste signaal. De AP is geen WiFi repeater, dus je moet hem bedraad aansluiten.

Wel een waarschuwing: De Ubiquiti AP’s zijn eigenlijk bedoeld voor de zakelijke markt, maar ze worden wel veel thuis toegepast door enthousiastelingen. Maar ze zijn dus niet zo makkelijk in te stellen als de standaard apparaten die je normaal in de winkel koopt en er wordt wel van je verwacht dat je enige netwerkkennis hebt.

Er is echter wel veel informatie en hulp over te vinden. Kijk bijvoorbeeld op https://unifi-forum.nl/