Beantwoord

Uitbreiden thuisnetwerk

• 11 april 2017
  • 10 reacties
  • 662 keer bekeken

Hallo,

Momenteel heb ik internet en interactieve tv van KPN. De experia box staat op de begane grond, en via draadloze verbindingsset is mijn tv hierop aangesloten. Heb geen glasvezel, maar gewoon een koperen aansluiting, dit ter info.

Nu zou ik graag mijn thuisnetwerk willen uitbreiden. Op de eerste verdieping heb ik nog wel goed wifi bereik, maar op de tweede verdieping / zolder niet meer. Nu zat ik te kijken om een wifi versterker aan te schaffen en deze op de tweede verdieping neer te zetten, en deze bekabeld aan te sluiten door een nieuwe kabel te trekken.

Nu vroeg ik mij echter af of het dan ook mogelijk is om op de wifi versterker nog eens twee tv ontvangers aan te sluiten. Dit is voor mij een beetje onduidelijk, ook na het doorlezen van het forum en de volgende topics tegengekomen te zijn: https://forum.kpn.com/internet-9/tv-valt-weg-gebruik-wifi-versterker-414126 & https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/thuisnetwerk-uitbreiden-middels-kpn-wifi-versterker-384921 .

In de nieuwe situatie zou ik in totaal 3 tv ontvangers hebben, gaat dit voor problemen zorgen aangezien ik geen glasvezel aansluiting heb? In de regel zouden de twee tv ontvangers op de tweede verdieping niet tegelijk aan staan, maar zeg nooit nooit.

Is een wifi versterker ook het juiste apparaat om bovenstaande te realiseren, of kan ik het beter op een andere manier doen?

Alvast bedankt voor alle hulp.
icon

Beste antwoord door Erik_ 12 april 2017, 10:17

Erik, wissel je die V7 dan ook om?Niet per definitie, maar het is wel iets waar ik in gevallen als deze naar kijk of het kan.

Lincor, ik heb je net een overzicht gestuurd van je huidige pakket en de nieuwe opties 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Op de KPN wifi versterker kunnen probleemloos tv ontvangers aangesloten worden. Hij ondersteunt IGMP Snooping, wat inhoudt dat de tv streams gescheiden, dus niet op alle poorten, worden aangeboden.

Of je meer dan 2 tv ontvangers aan kunt sluiten op koper hangt af van het type aansluiting (dus niet van de bandbreedte in je abonnement). Op een VVDSL aansluiting van 100 Mb/s kun je tot 6 ontvangers gaan. Hoeveel ontvangers je aan kunt sluiten kun je vinden via dit artikel op mijn site:
Meer dan 2 itv ontvangers via VDSL nu mogelijk bij KPN.
Ook via je MijnKPN kun je zien hoeveel ontvangers je maximaal aan kunt vragen.
Check hier de capaciteit van je aansluiting: Fourstack.
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb op beide links gekeken, en ook op MijnKPN, en volgens alle informatie zou ik maximaal 3 HD ontvangers kunnen aansluiten op mijn aansluiting. Dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.

Nu vroeg ik mij nog verder af of de versie van de Experia box voor problemen kan zorgen? Ik zit momenteel nog met de Experia box v7 als ik het goed heb onthouden (zit momenteel op mijn werk, dus kan het niet met zekerheid zeggen). Is dit dan nog verder een eventueel probleem?

Verder zit ik op de site te kijken, en hier zouden twee tv-ontvangers bij een abonnement inbegrepen moeten zijn. Ikzelf heb er momenteel maar één, en als ik twee tv-ontvangers toevoeg, dan moet ik wel voor beide per maand € 4,- bijbetalen. Wordt dit later verrekend, of heb ik er om een of andere reden geen recht op?
Reputatie 7
Ah, wat het aantal inclusieve ontvangers betreft... mogelijk heb je nog het oude 'Alles in 1 Thuis Standaard' abonnement. Dat is nog een oude(re) abonnementsvorm.
Bij het huidige Alles in 1 Standaard (zonder de toevoeging Thuis dus) heb je 2 ontvangers in het abonnement.
Check dus eerst even je huidige abonnementsvorm. (bv via nota of MijnKPN)

Met een v7 zou het ook mogelijk moeten zijn tv ontvangers op poorten 1, 2 of 4 aan te sluiten. Dus ook geen probleem als er, via een wifi accesspoint (geen wifi versterker dus!), 1 of 2 ontvangers zijn aangesloten.
Het KPN wifi accesspoint is momenteel in de aanbieding!
Mochten er wel problemen blijken dan ruilt KPN je experiabox kosteloos om. Die zit tenslotte óók bij het abonnement.
Klopt, het is nog een oude abonnement. Dat is vervelend, misschien toch even uitrekenen of overstappen voordeliger is.

Maar dan is dus de wifi versterker van KPN geen optie meer om uit te breiden, tenzij ik de huidige experiabox inruil voor een nieuwe? Of begrijp ik het nu verkeerd? Want je linkt wel naar de KPN wifi versterker, geen access point. Of heeft voor de duidelijkheid hier de access point de naam versterker gekregen?
Reputatie 7
Jawel. Ik was net iets aan het toevoegen terwijl jij al bleek te reageren.
KPN nóémt het een versterker maar het is eigenlijk een accesspoint. Die is prima geschikt.
En... Het KPN wifi accesspoint is momenteel in de aanbieding! Bijna de helft van de prijs.

Met de huidige experiabox v7 moet het ook prima lukken i.c.m. het KPN accesspoint (wat ze dus heel verwarrend versterker noemen).
Ok, dank je wel voor de snelle reacties! Ik ga eens even rekenen dan 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Welkom terug, Lincor! Peter geeft al heel volledig antwoord op je vragen. Wat jij wilt kan prima met de apparatuur die je hebt en een Wifi Versterker erbij. Je geeft aan dat je een oud abonnement hebt waarbij je voor de tweede ontvanger ook berekend wordt. Ik kan voor je nakijken hoe het zit met je abonnement en wat de gevolgen zouden zijn als je overstapt naar de huidige variant van het abonnement. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan duik ik erin.
Reputatie 7
Badge +30
Erik, wissel je die V7 dan ook om?
Reputatie 7
Badge +27
Erik, wissel je die V7 dan ook om?Niet per definitie, maar het is wel iets waar ik in gevallen als deze naar kijk of het kan.

Lincor, ik heb je net een overzicht gestuurd van je huidige pakket en de nieuwe opties 🙂
Opgelost. Dank allemaal voor de snelle en goede hulp!

Reageer